- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Medicina digitală rupe normele în România! Programările online depășesc milionul! Românii încep să se împace cu tehnologia

08 May, 20:07 • Constantin Cristina
Medicina digitală înregistrează un nou record în România, iar programările online sunt de ordinul milioanelor. Românii încep să țină pasul de tehnologia.
Medicina digitală rupe normele în România! Programările online depășesc milionul! Românii încep să se împace cu tehnologia

Cea mai complexă soluție de telemedicină de pe piața locală, Clinica Virtuală, a înregistrat 1 milion de programări online, a transmis wall-street.ro.

Regina Maria este cel mai digitalizat furnizor de servicii medicale din România și numără în prezent 563 medici și 46 de specialități, la care pacienții au acces nemijlocit.

Citește și: Europa rămâne fără medici. Este nevoie urgentă de 2 milioane de cadre în domeniul Sănătăţii

Medicina digitală rupe normele în România!

Progresele în plan medical din perioada pandemică este soluția de telemedicină adusă de Regina Maria, în colaborare cu Microsoft, care au permis totodată apropierea dintre pacienții români și medici specialiști, indiferent de proximitatea fizică. Această soluție merge pe modelul aplicat deja în țările vestice.

Clinica Virtuală a fost creată în timp record pe vremea pandemiei, în doar 10 zile și continuă și în ziua de azi să fie un mod de abordare de către pacienții care au nevoie de consultații, din orice loc.

Serviciul este util atât pentru interpretarea de analize, efectuarea consultațiilor obligatorii de medicina muncii pentru abonații corporate, dar și pentru abonații fizici sau pacienții care doresc să acceseze consultații la distanță, în țară sau peste hotare. În plus, cu ajutorul Clinicii Virtuale, pacienții cu diverse boli cronice sau autoimune pot fi monitorizați de la distanță. La finalul consultației online, concluziile acesteia și recomandările sunt salvate în raportul medical al pacientului, la care are acces 24/24, oricând, prin intermediul Contului Meu pe site-ul reginamaria.ro sau în aplicația mobilă Regina Maria.

„Ne-a fost demonstrat în repetate rânduri că digitalizarea este un instrument care ne ajută să progresăm, atât la nivel medical, cât și relațional. Telemedicina a devenit, așadar, o soluție care ne ajută să rămânem aproape și să oferim sprijin pacienților români, indiferent de barierele fizice. Avantajele accesibilității online sunt multiple. Accesul la medici pentru controale medicale din diverse specialități sau interpretarea analizelor nu mai este îngreunată de obstacole care țin de proximitate sau timp. Aceste beneficii sunt astăzi confirmate şi de cele 1 milion de programări online, cu un scor de satisfacție de 9.5 înregistrat în platformă de către pacienții noștri.”, a declarat Fady Chreih, CEO Rețeaua de sănătate Regina Maria.

Cele mai accesate consultații online au fost cele pentru medicina muncii, medicină generală şi internă, urmate de cele pe specialităţile pediatrie, endocrinologie şi obstetrică-ginecologie.

Rețeaua de medicină Regina Maria
Rețeaua de medicină Regina Maria

Programarea se poate face direct din aplicație, se alege medicul dorit în funcție de specializare și datele disponibile, iar întâlnirea are loc prin Microsoft Teams din orice loc și tot acest proces durează curca 2-3 minute.

Prima consultație virtuală a avut loc pe 25 martie 2020, împreună cu dr. Carmen Andrei, Medic primar endocrinologie Rețeaua de sănătate Regina Maria.

„Distanţa și timpul de deplasare al pacientului până în cabinetului medicului pot limita accesul la îngrijire. Telemedicina depășeste barierele geografice ale asistenței medicale și este deosebit de valoroasă pentru pacienții din comunitățile subdimensionate din punct de vedere medical și pentru cei din locațiile geografice rurale unde există deficite de medici specialiști. Clinica Virtuală este o soluție actuală care permite continuitatea îngrijirii medicale, ce s-a implementat în timp record odată cu izbucnirea pandemiei, când accesul în spital era restricționat pentru vizitele față în față.

Cunoşteam rezultatele consultaţiilor de telemedicină din ţări precum Australia, Canada, SUA sau Marea Britanie, respectiv ştiam cât de mult ajută consultaţiile de la distanţă pacienţii. Aveam, deci, aşteptări mari. M-am bucurat să văd că aşteptările s-au confirmat şi că prin telemedicină putem fi şi mai aproape de pacienţii noştri.”, declară dr. Dan Dimitriu, Director Medical Policlinici.

Telemedicina îmbunătățește calitatea și siguranța îngrijirilor pacienților, chiar și acelora cu un istoric medical pentru boli cronice. Conform studiilor, pacienții care au acces la acest tip de servicii pot avea cu 38% mai puține internări în spital, 31% mai puține reinternări în spital, dar și cu 63% mai multe șanse ca să petreacă mai puține zile în spital, dovedind mai multă implicare în propria asistență medicală.

Alte articole: Ridichile roșii, pericol pentru sănătate? Medicii trag un nou semnal de alarmă