- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Motivul pentru care CFR Infrastructură nu lansează contractul de 700 de milioane de lei pentru linia de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav

07 Feb, 11:48 • Gorgorin iulia
Deși Ministerul Transporturilor a aprobat încă din decembrie 2021 proiectul liniei de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav, contractul de finanțare nu este încă semnat și din acest motiv nu a fost lansat în licitație până în prezent.
Motivul pentru care CFR Infrastructură nu lansează contractul de 700 de milioane de lei pentru linia de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav

Proiectul liniei de tren pentru Aeroportul Brașov- Ghimbav bate pasul pe loc. Se pare că proiectul nu are semnat contractul de finanțare și din acest motiv nu a fost lansat în licitație până în prezent, deși Ministerul Transporturilor l-a aprobat încă din decembrie 2021, iar Guvernul din august 2022, anunță economedia.ro.

Citiți și: Primul avion care va ateriza pe aeroportul din Brașov va fi unul TAROM. Aeroportul ar urma să fie deschis în iunie 2023!

Explicațiile CFR Infrastructură sunt contrazise chiar de exemple pe care tocmai compania le-a folosit. Lansarea licitațiilor cu procedura de clauză suspensivă, adică „CLAUZA SUSPENSIVĂ: „Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare”.

Un alt exemplu de clauză suspensivă este Centura Bușteni, proiect transferat de la CNAIR la CJ Prahova.

Linia de tren pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va avea 21 de kilometri

Brașov
Brașov

Încă de la sfârșitul anului 2021 se discută despre linia de tren Brașov-Aeroport Brașov (Ghimbav), atunci când lucrările erau la doar 75 % execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia (iunie 2023).

Potrivit proiectului, linia de tren va avea  lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în trei ani iar valoarea totală este de 739 milioane de lei, din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.

CFR Infrastructură a explicat de ce întârzie lansarea licitației pentru această linie, iar compania a anunțat că nu există finanțare, din cauza căreia nu se poate demara nicio procedură de achiziție.

„Procedurile pentru achiziția proiectării și execuției lucrărilor, respectiv pentru achiziția consultanței și a supervizării lucrărilor, vor fi lansate după aprobarea și semnarea contractului de finanțare. Vă reamintim faptul că, din punct de vedere al finanțării proiectului, acesta a fost identificat la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ca fiind potențial inclus în cadrul proiectelor Trenuri metropolitane.

După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1010/2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a pregătit atât documentația necesară pentru achiziția Proiectării și Execuției lucrărilor, cât și documentația pentru achiziția serviciilor de Consultanță și Supervizare Lucrări, astfel încât, după obținerea finanțării să poată demara, în cel mai scurt timp, procedurile de achiziție necesare implementării proiectului Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”,au transmis reprezentanții CFR.

De asemenea, conducerea companiei de căi ferate a prezentat etape s-au parcurs de la aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi până în prezent.

„După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1010/2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a pregătit atât documentația necesară pentru achiziția Proiectării și Execuției lucrărilor, cât și documentația pentru achiziția serviciilor de Consultanță și Supervizare Lucrări, astfel încât, după obținerea finanțării să poată demara, în cel mai scurt timp, procedurile de achiziție necesare implementării proiectului Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”, au adăugat reprezentanții CFR.

Deși Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav ar urma să fie inaugurat pe 15 iunie 2023, se pare că încă nu se fac suficiente demersuri pentru urgentarea acestui proiect care va face legătura cu Magistrala 200 Braşov-Arad.

Proiectul și planul acestui proiect au costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pista aeroportului a va avea o lungime de 2820 m o lățime de 45 m și acostamente betonate de câte 7,5 m. Ideea construcției aeroportului de la Brașov a început din anul 2008, în baza unei ordonațe de Guvern.

Braşov va fi al doilea oraş din România care va avea aeroportul conectat la reţeaua feroviară naţională. În prezent, doar Capitala are un tren direct care face legătura cu Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport al ţării.

Citiți și: Orașul din România care va inaugura un nou aeroport în 2023

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba