- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

O nouă campanie de phishing pe internet. Mare atenție când faceți rezervări online sau găsiți oferte de vacanță

18 Nov, 18:10 • Cornel Ghimeșan
Mulți români au căzut victime ale fraudelor pe internet în ultima perioadă. Odată cu ofertele numeroase de Black Friday au apărut și plângeri din partea clienților.
O nouă campanie de phishing pe internet. Mare atenție când faceți rezervări online sau găsiți oferte de vacanță

O nouă campanie de phishing pe internet. Unii români au spus că au găsit reduceri fake, alții că au dat bani și au primit alte produse decât cele comandate. ING Bank România și Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) au transmis un avertisment utilizatorilor de carduri privind o nouă campanie de pshishing ce viează platformele de rezervări online la hoteluri și alte unități de cazare.

O nouă campanie de phishing pe internet. Cei care plătesc cu cardul pe internet au fost îndemnați să fie atenți mereu la ce mesaje și notificări primesc. Atacatorii încearcă să obțină acces la contul proprietarilor de pe platformele online de rezervări. Astfel, ei pot să trimită un e-mail cu un link fake, care să convingă potențialii clienți să-și introducă acolo datele personale.

Citește și Românii învață să economisească. Scumpirile i-au determinat să renunțe la multe produse!

O nouă campanie de phishing pe internet

Specialiștii spun că miza e preluarea conturilor victimelor. În acest fel pot ajunge să afle numele lor, detaliile rezervării și metodele de plată. Ulterior, încep să trimită mesaje în numele proprietarilor pentru a le cere clienților să-și introducă datele bancare în vederea confirmării rezervării. Altfel, aceștia sunt amenințați cu anularea rezervării.

„Cu ocazia săptămânii internaționale dedicate conștientizării și combaterii fraudelor (12 -18 noiembrie) subliniem cât de important este să fim vigilenți și pregătiți pentru a ne feri de înșelătoriile din mediul online. Atacatorii sunt din ce în ce mai agili și utilizează tactici tot mai sofisticate, dar putem observa anumite elemente comune, precum inducerea falsului sentiment de urgență. Victima este obligată să realizeze o anumită acțiune, pentru a nu-și pierde rezervarea sau pentru a nu avea contul suspendat. Însă, în momentul în care a completat formularul cu datele personale, a căzut pradă unui atac de phishing”, a transmis Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.

Citește și Schimbare majoră la Revolut! Românii trebuie să plătească comisioane mai mari la unele transferuri

„Infractorii din mediul online vor încerca mereu să își adapteze scenariile de atac contextului actual. De Black Friday suntem bombardați cu oferte, promoții, concursuri false în care atacatorii se deghizează în magazine online, bănci, servicii digitale, servicii de curierat sau chiar autorități, pentru a convinge utilizatorii să-și ofere date sensibile, sub diferite pretexte, de la caz la caz. Ca utilizatori obișnuiți nu trebuie să ne panicăm cu privire la potențialele amenințări, pentru că este destul de simplu să ne protejăm datele în mediul online, dacă migrăm principii ale securității fizice la mediul online”, a transmis și Mihai Rotariu, coordonator al Direcției Comunicare, Marketing și Media din cadrul DNSC.

Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult