Știri interne

OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România

23 Nov, 14:40 • Cornel Ghimeșan
În spatele OTOTO stau câtiva antreprenori cu viziune, care ținteau să reînvie conceptul de „magazin de cartier” într-o formă mai evoluată. De la produsele create de micii producători independenți, până la magazinele-cafenea care adună o comunitate în jurul lor, putem spune că OTOTO este un succes!
OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România

Plecând de la modelul magazinelor general de pe vremuri, câțiva antreprenori ambițioși au pus bazele conceptului OTOTO. Această reimaginare a magazinului de cartier este în prezent o platformă pentru branduri frumoase, independente, pe de o parte, şi o experienţă pentru comunitate, care împărtăşeşte aceleaşi valori, pe de altă parte.

Chiar și denumirea magazinelor are o senificație profundă, provenită din limba japoneză. „OTOTO” înseamnă fratele mai mic, iar acest nume face referire la relaţia cu brandurile pe care le reprezentăm şi admirăm. Cultura japoneză nu a stat numai la baza denumirii, ci și a designului minimalist și al filosofiei, după cum povestește Raluca Simiuc, cofondator şi brand & communication la OTOTO.

Alte articole:Marius Ghenea despre rețeta succesului: „Un antreprenor are, nu doar bucuria, dar și obligația să fie implicat în fiecare zi! Am fost pedepsiți din scoală pentru eșec!” – DailyBusiness.ro

OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România
OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România

Primul magazin inaugurat a fost cel din zona Amzei, Bucureşti, care a fost gândit pentru a veni în ajutorul micilor producători români, care, de cele mai multe ori, nu au puterea financiară necesară pentru a-și deschide propriul magazin de prezentare.  Fondatorii OTOTO au fost de părere că acest demers este extrem de relevant tocmai pentru că, în cazul anumitor categorii de produse, contactul direct pe care consumatorul îl are cu produsul poate fi un factor determinant în decizia de cumpărare.

Mai mult, clienţii vin în magazinele businessului nu doar pentru experienţa cumpărăturilor, ci şi pentru ocazia de a sta la o cafea de la prăjitoriile locale. Raluca Simiuc spune că OTOTO este un magazin de cartier, cu branduri alternative, iar scopul acestui concept este să devină în sine o destinaţie pentru bucureşteni, dar şi pentru turişti.

„Nu ne putem aştepta ca oamenii să ia timpul necesar descoperirii de branduri şi produse noi, pe care nu le-au văzut în reclame şi nu le cunosc încă, dacă nu le oferim o experienţă care să încurajeze această explorare şi disponibilitate de a îşi crea propriile păreri şi preferinţe. Experienţa este elementul central, pornind de la cafeaua de specialitate şi continuând cu designul magazinului unde fiecare produs poate fi observat şi testat îndeaproape.”

OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România
OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România

OTOTO a mai avut un punct de plecare în ceea ce privește conceptul său, respectiv la fontanella, piaţa centrală din oraşele italiene, ce recreează ideea de spaţiu public „unde comunitatea se simte ca acasă”. La „magazinul de cartier” modern, acest element s-a concretizat datorită posibilității de a testa produse de îngrijire, în lavoarele fiecărei locaţii, ca într-un magazin specializat de cosmetice.

Din cele trei locaţii, magazinul de pe Calea Victoriei se remarcă oferind ceva în plus faţă de celelalte. Acesta  dispune de un etaj întreg unde pot fi găsite haine şi accesorii realizare din materiale sustenabile, atât ale producătorilor locali, cât şi a celor din afara ţării precum FREITAG, Patagonia, VEJA, Armed Angels, Dedicated, Brava, MUD Jeans.

Care e povestea OTOTO

Povestea companiei a început în luna februarie a anului 2021, brandul fiind pornit de Ana Tanasă şi Radu Stanciu, cărora li s-au alăturat Mihai, Mihaela şi Raluca Simiuc.

Mihai Simiuc, fondatorul Frufru, un business care comercializează alimente proaspete, a intrat în acţionariatul OTOTO la începutul acestui an, iar infuzia de capital a fost folosită pentru dezvoltarea reţelei de magazine. Ana Tănasă, cofondatoare a Ototo, a lucrat anterior pentru Fru Fru, ocupând de-a lungul a 12 ani mai multe poziţii, ultima fiind cea de manager comercial şi de operaţiuni. Ea a plecat din companie în ianuarie 2021, când a şi intrat în antreprenoriat.

OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România
OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România

„Investiţia de până acum în cele trei magazine a fost în jur de 1 milion de euro, pentru a putea crea o platformă pentru branduri independente, a oferi o experienţă ce face oamenii să simtă că au timp să descopere branduri şi produse noi si a pune la dispoziţie un spaţiu comunităţii ca să se întâlnească, fie plănuit, fie întâmplător – aşa cum era de mult în magazinele de cartier, când oamenii se întâlneau cu vecinii lor. Aşadar, investiţia a fost direcţionată către experienţa de care au parte oamenii odată ce păşesc în magazine şi către suportul brandurilor şi comunităţii. Nu am investit în publicitate – creşterea comunităţii online şi notorietatea brandului se întâmplă organic”, precizează Raluca Simiuc.

La aproape trei ani de la deschiderea primului magazin, OTOTO numără astăzi trei magazine în Piaţa Amzei, Calea Victoriei şi Dorobanţi. Produsele care pot fi găsite în magazinele businessului, care are un portofoliu de peste 300 de branduri europene, dintre care 100 sunt româneşti, acoperă o paletă largă de segmente, de la produse alimentare şi băutură, până la produse de înrgrijire personală şi pentru casă, accesorii şi articole de modă.

„Selectăm brandurile, în primul rând, ţinând cont de valorile, calitatea, designul şi povestea lor. Dacă ar fi să numim câteva criterii, sunt branduri care nu fac compromisuri când vine vorba de calitatea produsului, design şi grija pentru oameni şi planetă, naturale, organice, plant-based, cu etichetă curată şi sustenabile, create în mod responsabil, cu o importantă componentă umană, autentice, oneste şi îndrăzneţe, să aibă o poveste, care poate fi spusă de oamenii pasionaţi care se află în spatele acelor branduri”, spune Raluca Simiuc.

Ea adaugă că nu au o ţintă anume privind numărul de branduri la care îşi doresc să ajungă, dar partea cea mai importantă în selecţia partenerilor ţine de respectarea anumitor criterii pentru o selecţie cât mai bună şi actuală a acestora, care să fie relevante pentru stilul de viaţă al clienţior companiei.

OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România
OTOTO reinventează „magazinul de cartier”! Un concept cu totul inedit pe piața din România

„OTOTO are ca misiune principală partea de curatoriat de branduri, aşadar ne uităm constant după noi branduri, însă totodată, primim săptămânal cereri din partea acestora, în special din partea celor locale, de a fi expuse în magazinele noastre.”

Planurile de dezvoltare ale OTOTO includ, pe termen scurt, extinderea în zona online, pentru a putea da posibilitatea a cât mai multor oameni să descopere brandurile din portofoliul OTOTO, iar pe termen lung, depăşirea graniţelor României cu acest concept. Pe viitor, antreprenorii se uită să deschidă magazine în afara Bucureştiului, în 2023 în Cluj şi Timişoara, însă există parteneri interesaţi şi în Sibiu, Oradea şi Braşov.

„Cu ambiţia de a redefini magazinul de cartier, nu vedem o limitare în a deschide un OTOTO în toate cartierele unde ar fi relevant pentru oamenii din acele locuri, fie că acestea sunt în Bucureşti, în alte oraşe sau în afara ţării. Ne uităm la posibilitatea extinderii în ţări precum Austria sau Germania ca un prim pas, cu un Pop-up în Viena în primavara lui 2023”, mai spune ea.

Citește și: Dan Șucu, liderul Mobexpert îi „obligă” pe angajații lui să nu fumeze la birou! Motivul pentru care le oferă tuturor 3 zile libere în plus dacă nu-și aprind nicio țigară cât sunt la muncă

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult