- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Pas important pentru Autostrada Unirii (A8)! CNAIR desemnează constructorul pentru primul lot Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, în septembrie

10 Aug, 17:03 • Constantin Cristina
CNAIR a anunțat că în luna septembrie, autostrada Unirii (A8) va avea un constructor pentru primul loc finanțat din PNRR. Studiul de fezabilitate pentru secțiunea de munte va fi predat până la finalul lunii curente.
Pas important pentru Autostrada Unirii (A8)! CNAIR desemnează constructorul pentru primul lot Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, în septembrie

Primul lot al Autostrăzii Unirii A8, Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, își va afla câștigătorul contractului pentru proiectare și execuție în prima parte a lunii septembrie, a informat economedia.ro.

Citește și: CNAIR anunță un nou pas istoric pentru Autostrada Unirii. Opt constructori în cursa pentru contractul de aproape 3 miliarde de lei

Pas important pentru Autostrada Unirii (A8)! CNAIR desemnează constructorul pentru primul lot Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, în septembrie

De asemenea, și Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin de o lungime de 156 km va fi predat până la finalul lunii curente, a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Mai mult, pentru Lotul III, Leghin-Târgu Neamț de pe A8, CNAIR a primit șase oferte și l-a desemnat câștigător pe UMB, dar Danlin a depus contestație, iar pentru lotul I Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, finanțat tot din PNRR sunt depuse opt oferte, iar noul termen din SEAP este 7 septembrie (inițial era 25 iulie).

Cristian Pistol a adus explicații cu privire la secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii în contextul discuțiilor despre „închiderea” Studiului de Fezabilitate, contract semnat în 2019 cu o firmă din Spania.

„Pas important pentru construcția secțiunii Miercurea Nirajului-Leghin A 8! Am avut astăzi o ședința de lucru în care am discutat despre finalizarea și predarea către CNAIR a Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț, secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin. Prestatorul (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A) și-a asumat că va înainta rapid toată documentația astfel încât până la sfârșitul lunii august ea sa fie avizată de Consiliului Tehnico- Economic al CNAIR. După parcurgerea tuturor etapelor de avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv.

Autostrada Unirii A8
Autostrada Unirii A8

Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:

– Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,

– Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,

– Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.

Ofertele depuse pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului sunt în evaluare și estimăm că în prima parte a lunii septembrie vom desemna câștigătorul.”, a transmis Cristian Pistol.

Contractul încheiat între ACCIONA (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA) și CNAIR în 2019 este un exemplu perfect despre cât de mult ne-au costat criteriul „păgubos” prețul cel mai mic și subevaluarea unui Studiu de Fezabilitate, „cărămida” pentru un bun proiect. În 2019, Acciona a semnat contractul de completare a studiului de fezabilitate pentru 17 milioane lei, față de cele 35 milioane lei estimarea CNAIR, aceasta fiind una dintre problemele contractului, lungimea totală a traseului fiind de 211 km. Spre comparație, următorul segment al A8, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a avut în 2021 un contract de 58 milioane lei (n.r. include și PT).

Alte articole: Sorin Grindeanu, despre Autostrada Unirii, care va ajunge până în Ucraina „A 8 Autostrada Unirii va trebui să traverseze Carpații și să ajungă până la Chișinău și să facă legătura până la Odessa, în viitor”