- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Pas uriaș în cel mai întârziat proiect de infrastructură din România. Autostrada peste Carpați primește aviz favorabil pentru studiul de fezabilitate

24 Aug, 18:02 • Lupu Alexandra
Autostrada peste Carpați a fost începută acum 16 ani. Autoritățile române anunță că poate în sfârșit să fie construită.
Pas uriaș în cel mai întârziat proiect de infrastructură din România. Autostrada peste Carpați primește aviz favorabil pentru studiul de fezabilitate

Cel mai întârziat proiect de infrastructură din România prinde avans. Autoritățile române au informat că au primit aviz favorabil pentru studiul de fezabilitate pentru autostrada peste Carpați, transmite ziare.com.

Pas uriaș pentru Autostrada peste Carpați

În după-amiaza zilei de astăzi, 24 august, Cătălin Urtoi, director CNIR, a informat că a primit aviz favorabil pentru studiul de fezabilitate pentru secțiunea montană din Autostrada Unirii (A8). Secțiunea va avea o lungime totală de 159.2 kilometri, iar traseul va include 5 noduri rutiere, 437 structuri și 47 tuneluri. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021 – 2027 și are o valoare totală de 31.56 milioane de lei.

Citește și despre următorul subiect: Se anunță un proiect de infrastructură de amploare: coridorul care va face legătura dintre Grecia și România

„Avem aviz favorabil pentru studiul de fezabilitate în cadrul CTE CNAIR, cu indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitației pentru execuția secțiunii II, secțiunea montană din Autostrada Unirii-A8. Secțiunea va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul va include:

– 5 noduri rutiere la intersectarea DN13A, DN13B, DN12, DN15, DN15B;

– 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe);

– 47 tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m și 940 m).

Proiectul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare totală estimată de 31,56 miliarde lei (fără TVA)”, spune Cătălin Urtoi.

Autostrada Unirii (A8)
Autostrada Unirii (A8)

Directorul CNIR a precizat că urmează o serie de pași biocratici până la ultima etapă, înainte de începerea efectivă a lucrărilor. Mai exact, urmează scoaterea la licitație a proiectului de proiectare și de execuție.

Irinel Scrioșteanu a confirmat că autoritățile române urmăresc să obțină cât mai repede actele necesare, în așa fel încât să fie respectată promisiunea de a începe licitația în acest an.

„Vom face în așa fel încât celelalte avize necesare, precum și Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, să se finalizeze cât mai repede, astfel încât să ne ținem de promisiunea de a avea licitația începută anul acesta”, declară pe Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Vezi și: Sorin Grindeanu anunță rezilierea unui contract important pentru infrastructura din România. „Mobilizarea constructorului este foarte slabă”