- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Piața auto din România stagnează. Mai multe mărci, printre care și Dacia, s-au confruntat cu scăderea vânzărilor

05 Dec, 10:55 • Fundeanu Madalina
Piața auto din România a stagnat în ultimele luni. Efectele Programului Rabla au fost mai reduse în acest an.
Piața auto din România stagnează. Mai multe mărci, printre care și Dacia, s-au confruntat cu scăderea vânzărilor

Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat luna trecută un nivel aproape similar cu cel din 2022, ceea ce demonstrează faptul că efectele Programului Rabla au fost mai reduse în acest an, față de așteptări, relevă datele analizate de Profit.ro.

Piața auto din România a stagnat în ultimele luni

România a înmatriculat în noiembrie un total de 11.134 de autoturisme, cu 0,54% mai multe decât în urmă cu un an, ajungând la 132.538 autoturisme după primele 11 luni ale anului, ceea ce înseamnă că piața auto își menține un volum mai mare decât cel din 2022, dar își ponderează creșterea comparativ cu prima jumătate a anului.

Pe toate segmentele de vehicule noi, piața auto a atins un volunm de 15.818 unități, cu 4,51% mai mare decât cel de anul trecut. O creștere foarte importantă s-a înregistrat pe segmentul LCV, unde cele 1.220 de unități au reprezentat un avans de 25,26% față de nivelul din noiembrie 2022. Cea mai mare creștere s-a înregistrat la autobuze și autocare, de 138%, sub impactul achizițiilor făcute de primăriile din toată țara.

În ceea ce privește autoturismele, care reprezintă aproximativ 70% din piața de vehicule noi, remarcăm că mai multe mărci au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor, inclusiv Dacia, care a fost puternic afectat de scăderea modelului Duster, aflat la finalul ciclului de viață pentru generația a doua.

Citește și: Rompetrol atrage atenția clienților cu o ofertă de nerefuzat! Cadouri pentru toți cei care alimentează cu benzină sau motorină de la ei

piața auto din România
piața auto din România

Cele mai vândute mărci din luna noiembrie au fost Dacia, cu 3.455 unități, în scădere cu 8,1%, urmată de Toyota (886 unități, scădere aproape 10 procente) și Renault, cu 875 unități, în creștere cu 11,7%. Între cele două mărci se dă o luptă strânsă pentru titlul de cea mai vândut marcă de import în 2023.

Pe locurile trei și patru există de asemenea o competiție între Hyundai și Skoda, care au vândut 818 și, respectiv, 752 autoturisme, în noiembrie, dar cu o evoluție diferită: coreenii au crescut cu 3 procente, cehii su scăzut cu 9,2%. Pe locurile următoare s-au mai aflat VW, Ford, Suzuki, toate trei în scădere față de anul trecut, precum și BMW, Mercedes și Kia, toate în creștere cu procente importante.

Din punct de vedere al celor mai vândute modele de pe piață, s-au produs modificări față de clasamentul de anul trecut. În primul rând, Dacia nu mai ocupă primele 5 locuri din Top 10, deoarece Jogger a coborât, de pe locul 5, pe locul 8 (219 unități, față de 283 anul trecut). Prima poziție nu a mai revenit SUV-ului Duster, care anul trecut înregistra 1212 unități înmatriculate.

Vânzările SUV-ului produs la Mioveni au scăzut cu 40%, ca urmare a iminenței lansării pe piață a noii generații, lucru normal pentru orice model, cu atât mai mult cu cât noul model vine cu schimbări majore. Nici Logan nu s-a simițit extraordinar în noiembrie, având 1020 unități înmatriculate, cu 60 mai puține decât anul trecut. Sandero, în schimb, a crescut cu 26%, la 921 unități, la fel și Spring, cu 24 de procente, la un total de 569 unități.

Singurul model Ford produs în România, Puma, a înregistrat o creștere foarte bună, de 68%, cu un total de 239 de unități, care plasează acest model pe locul 7 în topul vânzărilor. Pe segmentul de import, cel mai vândut model a fost Hyundai Tucson, cu 378 unități, în creștere cu 44%, , urmat de Toyota C-HR, cu 246 de unități, în creștere cu 37%. Două dintre modelele cele mai vândut anul trecut, Toyota Corolla și Skoda Octavia, au coborât în clasament pe locurile 9 și 19, din cauza scăderilor mari (15 și, respectiv, 28%).

După 11 luni, Dacia, care își menține o cotă de piață foarte mare, 32%, are o creștere de peste 22 de procente față de anul trecut, una care se va menține cel mai probabil și la finalul acestui an. Cea mai vândută marcă de import rămâne Renault, care a reușit să-și mențină până acum avantajul în fața Toyota, cu 9.905 autoturisme înmatriculate, în creștere cu aproape 40%, față de 9.761 Toyota, în creștere cu doar 1,6%.

În urma lor, cu volume destul de apropiate, se află Skoda, cu 9.623 unități, și VW, cu 9.194, toate fiind mărci cu potențial să depășească pragul de 10.000 de autoturisme înmatriculate pe întreg anul. Următoarele clasate sunt Hyundai (8.182 unități) și Ford (6.196 unități), ambele cu volume în scădere.

Vezi și: Poți rămâne fără permis în urma acestui tratament! Iată ce recomandă medicii!

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”