Conform celor mai recente date furnizate de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), pe baza statisticilor oficiale emise de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), luna aprilie 2025 aduce un recul semnificativ pe piața auto din România, în special în segmentul autoturismelor noi. Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere de 24% comparativ cu aprilie 2024, ajungând la un total de 9.910 unități, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: O cunoscută fabrică din industria auto pune lacătul pe ușă. Compania și-a cerut falimentul
Mai accentuată este scăderea în cazul autoturismelor 100% electrice, care au cunoscut un declin de 70% față de aceeași lună a anului trecut, reușind să atingă o cotă de piață de doar 2,1%. Aceste cifre sugerează o încetinire a tranziției către mobilitatea electrică, într-un context economic și social probabil marcat de incertitudini sau reduceri ale stimulentelor.
Pe ansamblul primelor patru luni din 2025, volumul total al înmatriculărilor de autoturisme noi în România a fost de 43.361 unități, în scădere cu 5,1% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție negativă arată o tendință de stagnare sau chiar de regres al pieței auto, în ciuda diversificării ofertei și a eforturilor de promovare a vehiculelor cu emisii reduse.
APIA urmează să publice în zilele următoare o analiză detaliată, structurată pe clase, motorizări și mărci, atât pentru luna aprilie cât și pentru întreg anul 2025, folosind o platformă de raportare considerată de referință în industrie. Până atunci, se așteaptă completarea informațiilor cu topurile celor mai bine vândute mărci și modele în România.
Pe plan european, perspectivele pentru anul 2025 sunt mai optimiste. Conform analiștilor de la DataForce, vânzările de autoturisme noi pe continent ar urma să crească cu aproximativ 4% în acest an, atingând un total estimat de 13,4 milioane de unități. Această creștere vine după un 2024 marcat de stagnare, cauzată în principal de inflație, dobânzi ridicate și prudența consumatorilor care și-au amânat achizițiile.
Cu toate că piața auto europeană nu a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie (2019), se estimează îmbunătățiri în 2025 în principalele cinci piețe europene:
Te-ar mai putea interesa și: Permise auto care nu mai pot fi schimbate în România. Ce spune legea