De data aceasta, Piedone a intrat într-un magazin Profi din Mamaia Nord, unde a descoperit mai multe nereguli, printre care şi una legată de promoţiile la bere Ursus de tipul „5+1”.
Doar că promoţia „5+1” era promoţie doar cu numele. În realitate, a şasea bere nu era deloc gratis, ci era la fel de taxată ca şi celelalte cinci.
„Unde este oferta, că ea e vine la bax. Și asta iar este o păcăleală. Și de ce se iau 36 de lei? Doamnă, nu mă interesează ce apare pe casă. 5+1, înseamnă că una este gratis, ofertă. 36 de lei și o bere este 5,65 lei, și dumneavoastră luați 36 de lei.
Nu vreți să vă plătească și Uberul până acasă consumatorul? Duce în eroare consumatorul, îl înșală”, a spus șeful ANPC într-un clip pe care l-a postat pe reţelele sociale.
Citeste si ANPC a găsit pe litoral restaurante murdare, produse expirate și insecte în bucătării. Piedone suspendă activitatea
Piedone le atrage atenţia clienţilor să nu plece după fentă şi să nu se lase duşi de valul promoţiilor. Promoţii care, la mulţi comercianţi, sunt fictive.
„Nu vă mai uitați după oferte! Vă ia cu japca banii din buzunar! Un preț la raft, un preț la casă. Nu există oferte, există doar înșelăciune”, a scris şeful ANPC pe Facebook.
Piedone, descinderi în magazinele Profi, Mega şi Lidl de pe Litoral
La începutul lunii iulie, comisarii ANPC coordonaţi de Cristian Popescu Piedone au mers în inspecţie în mai multe unități Profi, mega Image şi Lidl din Constanța.
Citeste si Piedone a luat urma gândacilor, a găsit şi apă plată cu germeni la care altădată îi făcea reclamă! Toate mall-urile din România obligate de ANPC să facă deratizare de urgență
Principalele nereguli identificate s-au numărat:
• Abateri privind respectarea lanțului frigorific
• La vitrina de prezentare a produselor a fost măsurată o temperatură de 12°C, deși producătorul indica un interval de păstrare între 0-4°C sau maxim 7°C, ceea ce compromite siguranța alimentelor expuse
• Graficele de temperatură ale agregatelor frigorifice nu erau completate la zi, împiedicând monitorizarea corectă a condițiilor de depozitare
• Depozitare necorespunzătoare
• Ouăle erau depozitate împreună cu alte produse alimentare, contrar normelor privind vecinătatea produselor
• În spațiile de depozitare au fost identificate pânze de păianjen, straturi groase de praf, aglomerări de produse și nerespectarea criteriilor de vecinătate la depozitare
• Deficiențe grave de igienă
• În zona de patiserie/panificație, tăvile și tastele utilajelor nu erau igienizate
• Mai multe agregate frigorifice prezentau zone întinse de rugină, prezență de insecte vii și moarte și exces de mucegai
• La masa caldă, apa utilizată pentru menținerea preparatelor la temperatură optimă conținea impurități, punând în pericol sănătatea consumatorilor
• Nereguli comerciale și de informare
• Au fost identificate diferențe de calibru în defavoarea consumatorului, exemplu: piersici etichetate ca având calibru 35+ mm, dar în realitate măsurând doar 25 mm
• În spațiile de vânzare se aflau fructe și legume depreciate, cu lovituri mecanice, consistență moale sau semne de deshidratare
• S-au constatat promoții înșelătoare, cum ar fi ofertele de tip “5+1” la bere, fără ca produsul de referință să fie disponibil
• Unele produse nu aveau menționată țara de origine, informație esențială pentru consumatori.