- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Pitești-Constanța, în regim de autostradă până la vară. Lucrările la loturile dintre A0, A2 şi DN6, aproape de finalizare

08 Apr, 08:35 • Adrian Popovici
Pitești-Constanța va ajunge în cursul acestui an cel mai lung tronson de autostradă din România, asta deoarece lucrările la cele trei loturi care fac legătura A0 între A2 şi DN6 vor ajunge la final.
Pitești-Constanța, în regim de autostradă până la vară. Lucrările la loturile dintre A0, A2 şi DN6, aproape de finalizare

Vești bune pentru românii care vor să călătorească prin țară fără a petrece mult timp pe drumuri, la vară vor putea parcurge drumul Pitești-Constanța doar pe autostradă, asta deoarece Alsim Alarko, constructorul turc care au câștigat contractele pentru primele două loturi din A0 între A2 şi DN6 își vor termina munca. Într-o situație asemănătoare se află și grecii de la Aktor, care până în august vor termina cel de al treilea tronson. După cum arată Ziarul Financiar, miza lucrărilor o reprezintă unirea celor trei autostrăzi – A0 cu A2 şi A1. În acest fel, Centura Bucureștiului va ajuta la fluidizarea traficului care merge și vine dinspre litoral.

La sfârșitul anului trecut, compania grecească Aktor, parte a grupului Intrakat, și-a angajat să accelereze ritmul lucrărilor pentru lotul al treilea al autostrăzii A0 București Sud. Scopul este de a permite în premieră circulația pe drumul Pitești-Constanța, doar în regim de autostradă.

Pitești-Constanța, în regim de autostradă de la vară
Pitești-Constanța, în regim de autostradă de la vară

Te-ar putea interesa și: O autostradă cerută de români, mai aproape de a deveni realitate. Marcel Boloș: „Am semnat astăzi”

Pitești-Constanța în regim de autostradă, aproape de finalizare

„Deja putem vedea rezultatele tranzacţiei dintre Ellaktor şi Intrakt. În trecut nu am performat prea bine în România, dar acum vom rezolva şi acest aspect. Spre exemplu, la final de august, început de septembrie, vom finaliza lucrările la lotul 3 din A0 între DN6 şi A1. Avem aici 650 de angajaţi şi vom creşte.

Nu vrem să avem Aktor ca o ramură, vrem ca o companie. Să avem cât mai mulţi angajaţi români aici. Avem aici 650 de angajaţi, peste 500 sunt români. Probleme cu forţa de muncă avem şi în Grecia. Dar dacă plăteşti, găseşti. Aici este problema. Trebuie să învăţăm să plătim mai bine, dar este o problemă de cost”, explică Alexandros Exarchou, vicepreşedinte şi CEO al Intrakat S.A., grupul care deţine acum Aktor despre evoluția lucrărilor pentru Pitești-Constanța.

Conform datelor publicate de CNAIR la începutul lunii aprilie, lucrurile evoluează rapid pentru drumul continuu Pitești-Constanța, Aktor a înregistrat un grad de execuție de 63% pe lotul al treilea al autostrăzii A0 București Sud, înregistrând o creștere de trei puncte procentuale față de luna martie. Pentru a recupera întârzierile, este necesar un progres lunar de cel puțin șapte puncte procentuale.

Odată finalizată autostrada A0 în zona de sud a Capitalei, se va permite practic circulația pe o distanță de 362 km de autostradă pe tronsonul Pitești-Constanța. Până atunci, cel mai lung tronson de autostradă din România măsoară 245 km, între Târgu-Mureș și Holdea.

Citește și: Licitația pentru Lotul 4 din Autostrada Sudului, Caransebeș-Lugoj, reluată de CNAIR. Noul termen limită pentru depunerea ofertelor