- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Probleme pe cea mai așteptată autostradă din România anului 2024. Lipsa mobilizării duce la scandal în Ministerul Transporturilor

23 Feb, 12:55 • Fundeanu Madalina
Lucrările avansează cu dificultate pe Autostrada București Sud. Ministerul Transporturilor, nemulțumit de lipsa mobilizării pe cel mai important lot de autostradă care trebuie deschis în 2024.
Probleme pe cea mai așteptată autostradă din România anului 2024. Lipsa mobilizării duce la scandal în Ministerul Transporturilor

Lotul 3 de pe Autostrada București Sud, cel mai important lot de autostradă care trebuie deschis în 2024, are nevoie de o mobilizare mult mai bună a constructorul Aktor (Grecia) pentru finalizarea lucrărilor pe cei 18 kilometri dintre Bragadiru (DN6) și Joița (A1), transmite de pe șantier secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, conform Economedia.

Lucrările avansează cu dificultate pe Autostrada București Sud

Cu o săptămână înainte de primăvara calendaristică, dar cu vreme foarte bună pentru lucrări, constructorul a crescut ușor mobilizarea, dar nu suficient, pentru că trebuie să ajungă la un progres de 4% execuție/lună, în prezent stadiul fizic fiind de 57%.

Comparativ cu situația de la începutul lunii, Aktor a început totuși pregătirea devierii traseului A1 pe bretele la nodul rutier de la Ciorogârla.

Secretarul de stat Scrioșteanu nu mai precizează numărul drumarilor de pe șantier (declarați de către constructor nu cei care lucrează efectiv), nici procentul actual de execuție după o iarnă foarte ușoară în care s-a lucrat pe toate șantierele de autostrăzi/drumuri expres.

Citește și: Situație financiară tragică pentru spitalele din România! Pacienţii sunt nevoiţi să îşi cumpere singuri medicamente

Autostrada București Sud
Autostrada București Sud

„Săptămâna și vizita pe șantierul A0 Sud – Lot 3

După cum am spus, merg săptămânal pe șantierul Lotului 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0, pentru a verifica evoluția lucrărilor, dar și pentru a presa și sprijini, totodată, antreprenorul în finalizarea acestui lot de autostradă. Astfel, am făcut o vizită neanunțată, din nou, pe acest șantier, iar stadiul lucrărilor este următorul:

– La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla a fost finalizată montarea grinzilor prefabricate și lucrează la antretoaze și la montarea predalelor prefabricate

– La pasajul peste CF Bucureşti – Craiova continuă instalarea aparatelor de reazem, iar în perioada următoare va fi livrat în șantier și tablierul metalic aferent

– La pasajul pe autostradă peste DJ601 (comuna Ciorogârla) au fost montate aparatele de reazem și se lucrează la antretoaze

– La pasajul peste autostradă pe DC126 (Clinceni) continuă lucrările de armare a radierelor culeei C1 și culeei C2 și se decopertează terenul în vederea realizării armării și cofrării radierelor

– La pasajul peste autostradă pe DC125 (Țegheş) se lucrează la relocarea utilităților pentru finalizarea piloților

– La pasajul pe autostradă peste A1 București – Pitești încă nu a început montarea grinzilor metalice, deși acestea sunt asamblate la sol, în schimb au început armarea și cofrarea predalelor (…)

– Sunt realizate 340 grinzi din beton armat din totalul de 560 și a început transportul acestora în șantier, în afara celor montate la
podul peste râul Ciorogârla

Continuă în șantier producția de predale pentru structuri. Deși se observă o ușoară îmbunătățire a mobilizării antreprenorului în șantier, ritmul lucrărilor încă nu este pe un trend ascendent in toate zonele Șantierului. Cum am mai spus, încă este posibil ca acest lot să fie finalizat în acest an, doar dacă antreprenorul își va respecta angajamentele luate și va suplimenta toate resursele alocate, în așa fel încât să se intre într-un ritm de lucru accelerat”, a transmis Ionel Scrioșteanu.

La nodul rutier A1 – A0 de la Ciorogârla grinzile sunt aduse de peste o jumătate de an, dar încă nu a început montajul. Pe Bretelele pentru devierea circulației de pe A1 se pune emulsie doar pe sensul dinspre Pitești către București.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că va verifica lunar lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud (lotul Aktor) și a dispus CNAIR o „monitorizare strictă” cu progresul din fiecare săptămână pentru a se asigura că, de această dată, constructorul din Grecia respectă ultimul termen din contract: „sfârșitul verii”. La rândul său, directorul CNAIR Cristian Pistol transmite că Aktor are certificate negative și nu mai poate încheia contracte pentru infrastructura de transport din România.

„Vor fi extrem de monitorizați de către CNAIR astfel încât, fiecare grafic, fiecare progres pe care l-au asumat să poată fi îndeplinit. Mă interesează foarte mult ca la sfârșitul acestei veri să circulă pe tot A0 Sud, adică de la A1 București – Pitești până la Autostrada spre Constanța.

Monitorizare strictă, altfel nu merge… Să facă ce au făcut în martie-august 2023 când au avut progres 7-8% pe lună. Cel puțin o dată pe lună voi fi și eu prezent aici să văd stadiul pentru că vreau să se respecte aceste termene. O echipă de la CNAIR care se va ocupa special de aceste contracte. Să nu ajungem la reziliere în vară dacă nu se va întâmpla acest lucru. Nu e rostul unui ministru să rupă contracte și apoi să stea un an și jumătate blocat”, a transmis Sorin Grindeanu.

Vezi și: Sumele uriașe de bani investite în energie verde. Cât plătesc marii retaileri pentru panouri fotovoltaice, sisteme LED şi senzori de mişcare