- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

România vrea să construiască peste 300 de kilometri de drumuri noi prin Programul Transport. Ce se întâmplă cu reţeaua de căi ferate

20 Dec, 22:23 • Cornel Ghimeșan
România va construi sau reabilita 305 kilometri de drumuri noi, 150 de kilometri de linii de tramvai sau de metrou şi va reconstrui sau moderniza 64 de kilometri de căi ferate prin Programul Transport, aprobat de Comisia Europeană, a anunţat Ministerul Investiţiilor şi proiectelor Europene. De asemenea, programul mai inlcude 2.370 km de drumuri dotate cu elemente de siguranţă rutieră.
România vrea să construiască peste 300 de kilometri de drumuri noi prin Programul Transport. Ce se întâmplă cu reţeaua de căi ferate

România vrea să construiască peste 300 de kilometri de drumuri noi prin Programul Transport. Alte investiţii vizează achiziţionarea a 40 de trenuri noi, construirea sau modernizarea a 16 gări şi halte feroviare, 12 km linii noi de tramvai şi metrou, 70 km căi navigabile interioare noi, reabilitate sau modernizate şi 8 conexiuni intermodale noi sau modernizate, se precizează într.un comunicat al Ministerul Investiţiilor şi proiectelor Europene, remis Agerpres.

Printre proiectele strategice din Programul Transport se numără autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov, Autostrada Transilvania, Autostrada Paşcani-Suceava-Siret, magistralele de metrou M2 şi M5, coridoarele de cale ferată Craiova – Dr.Tr. Severin-Caransebeş şi Craiova-Bucureşti.

Citeşte şi: Primăria București vrea să fie primul oraș mare din Europa care introduce tariful unic pe parcare. Cum vor ajunge prețurile să se dubleze în 75% din zonele Capitalei și care vor fi urmările

„În 2019, aflat într-o vizită de lucru la Bruxelles, la recomandarea Comisiei Europene pe fondul specificului sectorului de transport, am decis ca Programul Transport 2021-2027 să fie unul separat, iar ca Autoritate de Management să fie desemnat Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. În decembrie 2020 când am plecat de la minister, viziunea asupra finanţărilor din PNRR şi Programul Transport 2021-2027 erau complementare şi propuneau o alocare de aproximativ 19 miliarde de euro. Mă declar foarte fericit că inclusiv în forma finală a PNRR-ului sectorul de transport are importanţa cuvenită cu cea mai semnificativă alocare sectorială de peste 7,6 miliarde euro şi că reuşim astăzi să completăm aceasta alocare cu una semnificativă de 9,6 miliarde euro, ajungând împreună la peste 17 miliarde euro dedicate infrastructurii de transport”, a declarat Marcel Boloş, ministrul Investiţiilor şi proiectelor Europene.

Citeşte şi: Virgil Popescu, ministrul Energiei, anunţ de ultim moment: „Vom elimina declaraţiile pe proprie răspundere, pentru ca toţi cetăţenii să beneficieze de tarifele plafonate la energie”

Conform Programului investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, România trebuie să realizeze până în 2030 peste 6.600 km de reţea rutieră (autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare), din care 2.900 km aferenţi reţelei primare şi 3.724 km aferenţi reţelei secundare. În ceea ce priveşte reţeaua feroviară, programul vizează realizarea a 3.275 km de cale ferată aferenţi reţelei primare şi 1.228 km aferenţi reţelei secundare.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult