- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Românii sunt tot mai interesați de eliminarea poluării. Peste 20% dintre mașinile noi cumpărate în 2022 sunt electrice

13 Jan, 17:28 • Cornel Ghimeșan
Conform datelor furnizate de către Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, în 2022 peste 20% dintre mașinile noi cumpărate în România au fost electrice. De asemenea, numărul de autoturisme noi înmatriculate a fost în creștere.
Românii sunt tot mai interesați de eliminarea poluării. Peste 20% dintre mașinile noi cumpărate în 2022 sunt electrice

În 2022, numărul de mașini noi înmatriculate a fost în creștere cu 6,8%, comparativ cu 2021. DIntre acestea peste 20% au fost mașini electrice, această piață înregistrând un salt enorm, de 49% și o cotă de piață 21,7% din total, conform datelor furnizate de către Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), publicată vineri.

Citește și: Val de concedieri la Vodafone. Compania dă afară sute de angajați pentru a reduce costurile

Topul celor mai vândute mărci, în ceea ce privește autoturismele plus autoturismele comerciale, plasează Dacia pe prima poziție cu 40.253 de unităţi vândute, urmată de Ford – cu 11.992 de unităţi, Renault (11.611), Toyota (10.717), Hyundai (9.551), Volkswagen (9.059), Skoda (8.669), Mercedes-Benz (7.317), Peugeot (4.103) şi BMW (2.985).

84% din totalul înmatriculărilor a fost reprezentat de autoturisme, care au înregistrat în luna decembrie 2022, un volum de 12.287 unităţi, cu 4,7% mai mult decât în luna similară din 2021.

Numărul autoturismelor pe benzină înmatriculate a scăzut cu 1,2% față de anul 2021, până la o pondere de 64,5%. În ceea ce priveşte înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel, acestea s-au diminuat cu 5% şi deţin o cotă de 13,8% din total.

Câte mașini electrice au fost vândute în 2022?

Pe de altă parte, autoturismele „verzi”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină o cotă de piaţă de 21,7%, anul trecut. În această categorie, autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,1% din piaţă, faţă de anul 2021 când reprezentau doar 5,3%.

La nivelul întregului an 2022, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+83,6%) şi a celor plug-in hybrid (+32,4%).

Românii încep să cumpere mașini electrice
Românii încep să cumpere mașini electrice

Cele mai vândute mașini 100% electrice au fost, conform APIA, Dacia Spring – cu 6.830 de unităţi (model lansat în 2021, cu o creştere de 122,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent), urmat de Tesla Model (3.759 exemplare, +248,2%), Volkswagen e-UP! (514 unităţi, +18,2%), Hyundai Kona (365 de unităţi, -4,9%) şi Renault Zoe (269 de unităţi, -22,5%).

În cazul autoturismelor Plug-in, pe primul loc la înmatriculări se află Ford Kuga, cu 324 de unităţi şi o creştere de 24,1%, de la an la an, urmată de Hyundai Tucson (271 de unităţi, +18,3%), Renault Captur (247 de unităţi, -8,2%), Mercedes-Benz GLE (246 de unităţi, +36,7%) şi Mercedes-Benz GLC (206 unităţi, -8%).

Totodată, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc în Top 3 modelele: Toyota Corolla (2.397 unităţi, +12,3%), Toyota C-HR (1.978 de unităţi, -5,5%) şi Toyota RAV4 (1.697 de unităţi, +5,4%).

Datele APIA relevă faptul că majoritatea achiziţiilor de autoturisme au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 59% din total, iar diferenţa de 41% le revine persoanelor fizice.

Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, pe ansamblul celor 12 luni din 2022, înmatriculările au scăzut cu 14,9%, evoluţie opusă faţă de cea a autoturismelor (+6,8%).

Alte articole: Noua Casă 2023. Cine nu va mai putea accesa credite anul acesta

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult