- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

S-a inaugurat banda unică pentru transportul în comun pe ruta Piața Presei – Arcul de Triumf: „Veți vedea că timpii se scurtează cu mai mult de 25 de minute.”

13 Dec, 18:50 • Oprea Alina
A fost anunțat, în mod oficial, că cei care folosesc transportul comun se vor bucura de un timp redus cu aproximativ 20-25 de minute pe ruta Piața Presei-Arcul de Triumf! Aceasta se datorează benzii unice care afost inaugurată!
S-a inaugurat banda unică pentru transportul în comun pe ruta Piața Presei - Arcul de Triumf: „Veți vedea că timpii se scurtează cu mai mult de 25 de minute.”

În decursul zilei de astăzi, a fost inaugurată banda unică destinată transportului public de pe Kiseleff, ceea ce înseamnă reducerea timpului de parcurs al autobuzelor cu 20, chiar 25 de minute între cele două zone, relatează Agenția de presă Rador, care citează Radio București.

„Inaugurăm o bandă dedicată transportului în comun, pe axa nord – centru, de la Casa Presei până la Arcul de Triumf. Veți vedea că timpii se scurtează cu mai mult de 25 de minute.

De aceea, așa cum am promis bucureștenilor, vrem să oferim un transport public modern și eficient, fără să perturbăm traficul rutier”, a comunicat viceprimarul general al Capitalei Stelian Bujduveanu, conform celor furnizate de Economedia.

Ai putea fi interesat și de: Compania BMC Truck&Bus va deschide în 2024 o linie de producție pentru autobuze electrice, lângă București. România este printre puținii producători europeni

Bandă unică pentru transportul în comun

Banda unică este situată pe partea centrală a șoselei și merge de la Piața Presei până la Arcul de Triumf.

„Decizia de a amplasa banda unică pe axa nord – centru pe axul central al Bulevardului Regele Mihai (… Șoseaua Kiseleff n.r.) a fost luată din două considerente. Unul tehnic, pentru că cele două benzi care existau în trecut – și vedeți demarajul anterior, erau de cinci metri și nu satisfăceau două autovehicule. Deci, era, în realitate, o bandă și jumătate cu o bandă și jumătate. Iar politica noastră de a crea aceste culoare unice este de a nu perturba traficul rutier.

Bandă unică inaugurată
Bandă unică inaugurată

Pentru că nu ne dorim ca Bucureștiul să devină blocat și, atunci, să avem doar autobuzele care circulă. Din punct de vedere tehnic, din nou, marea majoritate a liniilor (… de autobuz n.r.) care traversează acest culoar unic, în rondul de la Arcul de Triumf, se încadrează și fac stânga. Și, atunci, traversarea de pe marginea drumului peste cinci benzi de trafic auto era foarte dificilă pentru autobuzele care se aflau în circulație.

Iar, ca să spunem așa, și politic este mult mai corect să lași tronsonul auto pe cele trei benzi, fără să fie perturbat, la fel cum am făcut pe Bulevardul Aviatorilor, care să creeze un culoar unic, pe centru”, a declarat Stelian Bujduveanu, conform sursei citate.

Transportul în comun, mai ales cel electric, reprezintă una dintre soluțiile pentru problema calității aerului din București, este de părere ministrul Energiei și lider al liberalilor bucureșteni, Sebastian Burduja.

„Am văzut, ieri, că a ieșit un studiu legat de calitatea vieții în marile orașe. Din păcate, la calitatea aerului, Bucureștiul, față de acum trei ani, nu s-a schimbat cu nimic. Deci, tot 19%, doar 19%, dintre bucureșteni spun că avem o calitate a aerului decentă, în acest oraș. Iar transportul în comun reprezintă o soluție pentru asta, cu atât mai mult transportul electric. Și laud, și din perspectiva Ministerului Energiei, această soluție”, a declarat Burduja, porivit sursei citate.

Ai putea fi interesat și de: Noile autobuze electrice vor intra pe liniile 330 și 335 din București. STB montează primele stații de încărcare pentru acestea