Salarii 2025. România înregistrează un deficit uriaș de șoferi. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri precizează că țara are nevoie de circa 70.000 de șoferi de camion, iar deficitul total de conducători auto, incluzând șoferi de TIR, camioane, autobuze, autocare și taxiuri, este de aproximativ 150.000, potrivit Gândul.
Cele mai căutate sunt persoanele care dețin categoriile C/CE/D/DE pentru transport local și internațional.
„Nevoia de șoferi profesioniști este în continuă creștere, atât pentru transportul de marfă, cât și pentru cel de persoane.
Cea mai mare cerere vine din zona transportului internațional de marfă, în special pentru cursele din țările UE, unde angajatorii din România apelează tot mai mult la recrutarea de șoferi din Asia pentru a acoperi deficitul acut de personal.
Lipsa șoferilor sau rotația frecventă a personalului creează dificultăți majore în zona operațională: multe companii nu își pot onora comenzile la timp sau sunt nevoite să refuze contracte noi și nu își pot planifica o expansiune, deși nu duc lipsă de clienți, comenzi sau de camioane, și ar fi un potențial enorm de creștere.
În aceste condiții, India a devenit una dintre cele mai importante surse de forță de muncă”, spune Managing Directorul & Co-Founder TAKT Recruitment, o companie specializată în recrutare și management de personal din Asia.
Asiaticii care doresc să se angajeze șoferi în România trebuie să aibă experiență și să cunoască limba engleză. Candidații trec printr-un proces riguros de verificare și testare, care constă în interviuri și probe practice, conform TAKT Recruitment.
Salariile pentru șoferii profesioniști pornesc de la 2.000 de euro și ajung la 3.000-4.000 de euro, în funcție de experiență și de condițiile de lucru.