- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Scandalul Wizz Air continuă. Cum justifică compania aeriană anularea a zeci de curse

08 Aug, 21:41 • Toma Anca
Scandalul Wizz Air continuă. Reprezentanţii companiei Wizz Air susţin că anularea de curse din ultima perioadă s-a datorat unor ”perturbări neprevăzute”, precum greve, condiţii meteo şi probleme în aprovizionarea cu piese, ”dar niciodată până la nouă zboruri pe zi”.
Scandalul Wizz Air continuă. Cum justifică compania aeriană anularea a zeci de curse

Scandalul Wizz Air continuă. Compania aeriană arată că au fost luate ”măsuri substanţiale pentru a contracara aceste probleme”, care ”au dus la operarea cu succes a 99,12% dintre zborurile din România în perioada ianuarie-iulie 2023, comparativ cu 98,73% în aceeaşi perioadă din 2022”.

Wizz Air colaborează în mod activ cu autorităţile române. Wizz Air este dedicată menţinerii celui mai înalt nivel de satisfacţie a clienţilor. Ca urmare a unor perturbări neprevăzute, cauzate de factori care deseori sunt în afara controlului companiei aeriene, cum ar fi grevele controlorilor de trafic aerian şi personalului din aeroporturi, condiţiile meteorologice şi provocările din lanţul de aprovizionare cu piese, Wizz Air a fost nevoită să anuleze unele dintre zborurile sale, dar niciodată până la nouă zboruri pe zi, aşa cum a fost afirmat în mass-media”, afirmă reprezentanţii companiei aeriene.

Citește și: Wizz Air a anulat 9 zboruri într-o singură zi. România ia măsuri: compania aeriană, reclamată la Agenția pentru Siguranța Aviației a UE

Scandalul Wizz Air continuă

Aceştia arată că a luat ”măsuri substanţiale pentru a contracara aceste probleme, printre care se numără creşterea disponibilităţii aeronavelor, adăugarea unor aeronave suplimentare de rezervă şi ajustarea programului echipajelor pentru a permite un interval de timp mai mare între zboruri, cu scopul de a spori flexibilitatea operaţiunilor”.

Compania aeriană a mărit numărul agenţilor care vorbesc limba română în centrele sale telefonice, a introdus soluţii digitale şi a mărit numărul furnizorilor care oferă cazare pentru a uşura selectarea hotelurilor pentru pasageri în timpul unei perturbări.

Aceste eforturi au dus la operarea cu succes a 99,12% dintre zborurile din România în perioada ianuarie-iulie 2023, comparativ cu 98,73% în aceeaşi perioadă din 2022. Compania aeriană depune în mod activ eforturi pentru a reduce întârzierile şi anulările imprevizibile, care ar putea perturba planurile de călătorie ale pasagerilor”, susţin reprezentanţii Wizz Air.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Bogdan Mîndrescu a anunţat, vineri, că a sesizat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei cu privire la problema zborurilor operate de Wizz Air din România, după ce compania a anulat nouă curse într-o zi, din motive tehnice. A doua zi, el a afirmat că urmează verificări la Wizz Air Hungary şi Wizz Air Malta. Se pot impune măsuri de remediere a deficienţelor sau sancţiuni, cea mai gravă fiind suspendarea sau revocarea certificatelor de operator aerian, care este ”puţin probabilă”.

Ce trebuie să facă românii care au probleme cu zborurile Wizz Air

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a informat românii care au probleme cu zborurile Wizz Air că pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România, informează economedia.ro. Compania aeriană nu poate fi sancționată de către autoritățile din țară, tocmai pentru că nu există o reprezentanță a firmei în România.

„MEAT informează că, pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor”, a transmis, joi, Ministerul Turismului.

Ministerul Turismului a menționat că Protecția Consumatorului nu poate interveni și nu poate aplica amenzi în acest caz. Wizz Air nu are reprezentanță în România. Instituția a transmis că românii pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când întâmpină probleme cu un produs sau serviciu dintr-un alt stat european, dacă vor să cunoască drepturile pe care le au în timpul unor călătorii în alt stat european sau dacă vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea identificării unei soluții.