Românii renunță la mașinile second-hand cumpărate din Vest și aleg autoturismele electrice. Numărul mașinilor la a doua mână a fost cu 20% mai mic comparativ cu 2022. Mircea Fechet, ministrul Mediului, a anunțat că numărul înmatriculărilor de autoturisme rulate, importate în mare parte din vestul Europei, a scăzut în acest an față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Pe de o parte, numărul înmatriculărilor de maşini noi, de generaţie nouă, a crescut cu 24%, ceea ce e o cifră îmbucurătoare. Pe de altă parte, încă o veste bună, pentru Ministerul Mediului cel puţin, a fost aceea că numărul autoturismelor second-hand, aduse de obicei din vestul Europei, a scăzut pentru prima oară cu 21% anul acesta faţă de prima jumătate a anului trecut”, a afirmat Mircea Fechet marţi seară, la TVR Info.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2023/05/https___www.promotor.ro_wp-content_uploads_2023_05_care-sunt-cele-mai-fiabile-masini-parerea-unui-expert-in-depistarea-ofertelor-inselatoare-dan-babu-3-1024x617.webp)
Tot el a menționat că numărul autoturismelor electrice și plug in hybrid a înregistrat o creștere cu 57%, fiind înmatriculate în acest an ajungând la 10.000. Ministrul a explicat că voucherul acordat de România pentru autoturismele electrice este ”aproape cel mai mare” din Uniunea Europeană.
De asemenea, prețul mașinilor second hand a bubuit atât în România, cât și în Europa, informează stiripesurse.ro. Cauzele sunt multiple, însă ce a afectat cel mai mult industria auto se referă la criza microcipurilor care a început în timpul pandemiei Covid-19. Deși au trecut 2 ani de la „normalizarea” situației, marii producători au întârzieri mari cu livrarea autoturismelor. De aceea, românii aleg să se orienteze către piața second hand din țară.