- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Se fac lucrări de pregătire pentru cele 6 stații ale Metroului de Otopeni. Săpăturile galeriilor vor începe la vară

26 Feb, 16:58 • Fundeanu Madalina
Se fac lucrări pregătitoare la toate cele 6 stații de metrou ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni. Termenul de execuție este de 39 de luni, pornind de la data de începere a lucrărilor la structură și galerii (15 decembrie 2023).
Se fac lucrări de pregătire pentru cele 6 stații ale Metroului de Otopeni. Săpăturile galeriilor vor începe la vară

Asocierea de constructori din Turcia, Makyol – Alsim Alarko, a început să facă lucrări pregătitoare pe secțiunea Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo), primele șase stații de metrou ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni, conform anunțului Metrorex, relatează Economedia.

Lucrări pregătitoare la toate cele 6 stații de metrou ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni

Autorizația de construire a fost emisă în luna decembrie a anului 2023, cu data de începere a lucrărilor la structură și galerii din data de 15 decembrie și termen de execuție de 39 de luni.

Acesta reprezintă un contract pentru structura de rezistență și tuneluri, urmând ca Metrorex să lanseze o nouă licitație pentru arhitectură, finisaje și instalații. Estimările oficiale pentru începerea efectivă a lucrărilor la galerii cu cele două TBM-uri (cârtițe) este pentru iulie-august 2024.

Alsim Alarko lucrează pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud, iar Makyol a devenit al doilea cel mai mare constructor din România raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km pe A13 Sibiu – Făgăraș). Pentru prima secțiune, lucrările se fac cu bani din PNRR (300 de milioane de euro).

„Directorul General al Metrorex, Mariana Miclăuș, a efectuat o vizită de lucru la șantierele noii Magistrale 6, Aeroport Băneasa și Expoziției, pentru a evalua progresul proiectului Secțiunii de Sud.

– La viitoarea stație de metrou Aeroport Băneasa, deja au început lucrările de turnare a betonului și de armare la grinda de ghidaj, precum și organizarea și aprovizionarea piloților forați;
Săptămâna trecută:

– Lângă viitoarea Stație Tokyo și în vecinătatea Aeroportului Băneasa, au început activitățile de organizare a șantierului aferent centrului coordonator cu rol administrativ, denumit ’’sit principal’’ dedicat lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, din cadrul proiectului major de interes public “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI – OTOPENI): decopertări, măsurători topografice, pregătirea împrejmuirii cu gard;

– La viitoarea stație Gara Băneasa s-a realizat studiul manual al fundației stației și s-au efectuat operațiuni de dezinsecție, dezinfecție și deratizare;

– La viitoarea stație Piața Montreal s-au efectuat măsurători topografice, a fost demolată placa superioară a structurii subterane identificate pe amplasamentul stației și a fost evacuat materialul rezultat în urma acestei operațiuni; s-au instalat 469 de metri de gard între parc și carosabil, o poartă pentru acces auto și una pentru acces pietonal și s-au efectuat 239 de metri de excavații pentru sondare pentru rețele de utilități;

– La viitoarea stație Expoziției au continuat lucrările de excavare mecanizată și de săpătură manuală pentru identificarea eventualelor rețele de utilități și este în lucru testul de permeabilitate a terenului;

– Au început lucrările și pentru interstația Aeroport Băneasa – Tokyo; aici s-au îndepărtat 27 m gard existent și s-au instalat 94,5 m de gard de împrejmuire de șantier și s-au făcut sondaje de utilități;

– La viitoarea stație Pajura au continuat activitățile de igienizare, s-au instalat 288 metri de gard, au continuat săpăturile pentru sondaje rețele utilități și s-au mobilizat utilajele pentru realizarea testului de permeabilitate a terenului, test în derulare;

– La viitoarea interstație 1 Mai Pajura se fac pregătirile pentru testul de permeabilitate”, a transmis Metrorex.

Citește și: Raport al Curții de Conturi: Metrorex plătește sporuri de noxe și de metrou angajaților care lucrează în birouri

metrou otopeni
metrou Otopeni

„Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO.

Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de către participanții la trafic și de către cei din vecinătatea șantierului.

După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa”, declara în decembrie 2023, Ertuğrul Aydin, reprezentantul antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL.

Pe 2 octombrie 2023 a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.

Inaugurarea magistralei M6 de metrou ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul lui 2027, după cum a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex.

Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet. Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.

Vezi și: Cum arată stația de metrou Tudor Arghezi. Pentru ce s-au investit aproape 50 milioane de euro