- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Se intră în luptă directă pentru DN 73 Pitești-Brașov (Culoarul Rucăr-Bran). Strabag a depus o nouă contestație împotriva bulgarilor

29 Jan, 17:48 • Bumbeneci Diana
Modernizarea DN 73 Pitești-Brașov (Culoarul Rucăr-Bran) : Strabag a depus o nouă contestație, chiar dacă avea decizie favorabilă la CNSC/Constructorul din Bulgaria nu ar avea experiență similară pentru astfel de lucrări de mare anvergură.
Se intră în luptă directă pentru DN 73 Pitești-Brașov (Culoarul Rucăr-Bran). Strabag a depus o nouă contestație împotriva bulgarilor

Constructorul clujean ARL care face parte din grupul Strabag a depus luni, 29 ianuarie 2024 o nouă contestație la contractul de aprox. 400 milioane lei pentru modernizarea Drumului Național 73 Pitești-Brașov, sectorul din județul Argeș între Câmpulung și Fundata (38 km.), deși are o decizie favorabilă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Pentru lotul 2 Fundata-Brașov (36 km.) contractul urmează să fie semnat cu Viarom, anunță Economedia.

Se intră în luptă directă pentru DN 73 Pitești-Brașov

În cazul celui mai greu lot care va intra în lucru, Câmpulung-Fundata, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov i-a desemnat câștigători pe bulgarii de la Groma Hold, dar ARL/Strabag a depus contestație, iar săptămâna trecută, CNSC a admis contestația.

În contestația depusă în prima zi a săptămânii, pe 29 ianuarie, ARL Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL Cluj) solicită anularea raportului procedurii și verificarea documentelor Asocierii GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.. pe motiv că nu s-ar fi respectat experiența similară. Practic, câștigătorul ar fi depus documente pentru lucrări de reparații, nu de modernizare așa cum cere caietul de sarcini, potrivit contestației pe care a studiat-o Economedia:

Ai putea citi: O nouă ședință istorică la Guvern! Încep discuțiile oficiale privind alegerile anului 2024

Proiect DN 73
Proiect DN 73

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Ofertele de la constructori conform depunerii în SEAP:

1. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 2,

2. Ofertant unic: ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, Loturile: 1, 2,

3. Ofertant unic: ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 1;

Ai mai putea citi: Decizie crucială! Guvernul ia măsura anului 2024 cu privire la alimentele de bază

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult