- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”

19 Oct, 12:45 • Cornel Ghimeșan
Președintele Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România a criticat dur sistemul feroviar din România, făcând aluzie la modul în care ajung diverse persoane să ocupe funcții în Consiliul de Administrație.
Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”

În cadrul evenmentului Zilele Feroviare 2022, Președintele Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România, Vasile Șeclăman, a realizat o radiografie a sistemului, iar declarațiile sale au fost cât se poate de dure. Acesta a atacat modul în care se fac angajări în sistem, făcând o aluzie clară la modul în care au fost aleși membri Consiliului de Administrație al CNCF CFR SA și al Electrificare CFR SA.

”La noi (oficialii guvernamentali – n.red.) se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație. Voi, studenții, n-aveți nicio șansă, doar dacă faceți o școală de pedichiuriști”, a spus reprezentantul patronal.

Declarația a fost făcută la Zilele Feroviare, eveniment organizat de Club Feroviar și Universitatea Politehnica București, cu sprijinul Asociației Industriei Feroviare, în fața unei săli pline cu reprezentanți ai companiilor din domeniu dar și cu studenți ai Facultății de Transporturi. Șeclăman s-a referit la Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, din care face parte un medic veterinar – Ionel Sabin Emil Bociu, fostul primar al comunei Jebel din județul Timiș, un apropiat al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Alte articole: Firmele nu mai vor să lucreze cu români. Numărul companiilor care apelează la muncitori străini s-a dublat

Problema sistemului feroviar în România

O altă persoană la care a făcut aluzie președintele OPSFPR este Monica Hunyadi, care a fost numită la începutul anului în Consiliul de Administrație al Electrificare CFR SA. Ea este din 2020 asociat și administrator unic al firmei Hunymoo SRL, cu profil de ”coafură și alte activități de înfrumusețare”, care operează salonul de profil Aspect Studio din București.

Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”
Șeful patronatelor feroviare:„Voi, studenții, n-aveți nicio șansă la CFR! Oficialii se ocupă să pună coafeze și veterinari prin consiliile de administrație.”

De asemenea, Șeclăman a subliniat că atenția Ministerului Transporturilor ar trebui orientată către situația dezastruasă a cailor ferate române unde, de exemplu, trenurile de marfă nu prind mai mult de 8 kilometri/oră.

„Neglijarea continuă a mentenanței infrastructurii dublată de lentoarea cu care au fost accesate fondurile europene necesare pentru reconstrucția rețelei TEN-T au dus, din motive de siguranță, la reducerea permanentă a vitezei de circulație maxime admise. Subfinanțarea sistematică de către MTI a sectorului feroviar în favoarea celui rutier, în contradicție cu recomandările UE, a dus la creșterea numărului de restricții de circulație, scăderea drastică a vitezelor de circulație și, în general, a performanțelor tehnice ale infrastructurii feroviare”, a spus el.

Potrivit oficialului patronal, în România, operatorii feroviari de transport de marfă îşi desfăşoară activitatea pe o piaţă concurenţială, dar cu mari greutăți din partea administratorului de infrastructură și mai ales din partea furnizorului de energie electrică – Electrificare CFR SA.

„Deşi disponibilitatea materialului rulant este mică, raportată la unităţile de material rulant existente, aceasta nu pare să influenţeze negativ volumul de marfă transportat, constatându-se, an de an, creșteri semnificative ale acestei activități, dar care încă nu se ridică la nivelul cerințelor pieței europene. Cele mai mari dificultăţi pe care le întâmpină operatorii de transport feroviar de marfă se referă la finanţarea achiziţionării materialului rulant nou, la starea infrastructurii și la creșterea tarifelor la energie electrică”.

În legătură cu acest ultim aspect, el a detaliat, arătând că pe piața transportului feroviar sunt în general ”firme micuțe”, cu excepția a patru-cinci firme foarte mari, dintre care două ale statului român.

Citește și: Criza lemnului de foc în România. Care este motivul pentru care românii nu mai găsesc în magazine lemn și peleți, chiar la începutul sezonului rece

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR