- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sezon slab pe litoralul românesc. Ce decizie drastică iau hotelierii, de la 1 septembrie

27 Aug, 08:37 • Aprozeanu Razvan
Sezonul estival de pe litoralul românesc a fost sub așteptări, afirmă chiar operatorii din turism, care sunt nevoiți să închidă unitățile de cazare mai devreme decât de obicei. Unul dintre motive ar fi scăderea valorii voucherelor de vacanță. Deși luna august a adus un număr mai mare de turiști și câteva weekenduri pline, hotelierii au fost nevoiți să reducă prețurile, însă nici așa nu au reușit să-și ocupe camerele. Începând cu 1 septembrie, majoritatea hotelurilor de 3 stele își vor suspenda activitatea.
Sezon slab pe litoralul românesc. Ce decizie drastică iau hotelierii, de la 1 septembrie

Pe final de sezon estival, operatorii din turism afirmă că 2025 a fost un an modest pentru litoralul românesc, conform Digi24. Chiar și cu reduceri de prețuri, hotelierii nu au reușit să atragă suficienți turiști. Scăderea valorii tichetelor de vacanță și noile condiții pentru utilizarea lor au contribuit la încheierea mai devreme a sezonului față de anii trecuți.

„După Sfânta Maria, undeva pe 7-8 septembrie, mai multe hoteluri închid. Mamaia, Eforie, Neptun, Olimp, mai ales. Sunt hotelurile mai mari, cu multe camere, care se pregătesc să închidă, nici nu există destul personal. Există lanțuri hoteliere, cine are 2 sau 3 sau 4 hoteluri își restrâng activitatea într-unul singur. Am văzut și hoteluri din Mamaia, care au anunțat că închid după acest weekend, deci la 1 septembrie închid.”, spune Adrian Voinea, vicepreședinte ANAT.

Citește și: „Litoralul pentru toți” revine pe 1 septembrie. Reduceri de până la 60% la cazare

La rândul său, Cristian Bărhălescu, președintele ANAT Sud-Est a declarat:

„Cu siguranță, 2025 a fost un sezon mai slab. În România, în special, datorită tichetelor de vacanțe, care erau un stimulent de vânzare, nu erau o componentă financiară importantă.”

Decizia drastică luată de hotelieri, de la 1 septembrie, după încasările mult sub așteptări

Costurile de operare sunt prea mari pentru o cerere care, în extrasezon, tinde spre zero.

„Am decis să închidem hotelul, deoarece nu suntem integrați în programul „Litoralul pentru toți”, vor începe și copiii școlile, iar volumul de rezervări este mai scăzut față de verile trecute.”, spune Ana Maria Caraiani, manager hotel.

Singurele momente mai animate au fost în august, când, timp de două weekend-uri, gradul de ocupare a urcat chiar și până la 100%.

„A fost o vară mai dificilă, cu mai puțini turiști decât în mod obișnuit, pentru că nu mai avem tichetele de vacanță în circulație în România, însă am avut turiști în ultimele săptămâni, așa cum ne așteptam, luna august este cea mai solicitată.”, mărturisește Corina Martin, președinte patronat RESTO.

Turiștii au ales alte destinații mai ieftine sau au renunțat la câteva zile din concediu pentru a face economie.

„De-abia am primit, anul acesta, un voucher de 800 de lei, la care bineînțeles că ne ia impozit 20%. Cu ce mai rămâi, cu 600 de lei?! Și poți să te duci cu 600 într-o vacanță, când biletele sunt de la 4.000 în sus?”, spune o turistă.

O altă turistă afirmă de ce stă mai puțin la mare față de anii anteriori:

„Stăm mult mai puțin anul acesta, este mai scump față de anii anteriori. Dacă anii anteriori veneam cel puțin 7 zile sau 8 zile, 9… anul acesta stăm doar 5 zile.”

Citește și: Reduceri masive la hotelurile de pe litoral. Cât costă o noapte de cazare după vârful sezonului

Urmărește Daily Business pe Google News