Sistemul informatic al CNAS este nefuncțional de câteva zile, medicii de familie întâmpind probleme în verificarea calității de asigurat. Totodată, consultațiile nu pot fi validate, iar raportările și decontările către Casa de Asigurări sunt întârziate. Cu toate acestea, pacienții sunt consultați, serviciile urmând să fie raportate ulterior.
Uniunea Patronatelor Independente a Medicilor de Familie avertizează că disfuncționalitățile îngreunează activitatea și întârzie decontările către CNAS.
„În ultimele zile, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) înregistrează disfuncționalități semnificative, care fac imposibilă validarea serviciilor medicale și verificarea calității de asigurat”, a transmis UPIMF.
Organizația menționează că „această situație îngreunează activitatea furnizorilor de servicii medicale din asistența primară și generează întârzieri în procedurile de raportare și decontare către Casa Națională de Asigurări de Sănătate”.
În același timp, UPIMF a subliniat că problemele sunt „de natură tehnică și se manifestă la nivelul platformei informatice naționale, independent de activitatea medicilor de familie”.
Chiar și în aceste condiții, „medicii de familie continuă acordarea serviciilor medicale, urmând ca validarea și raportarea acestora să fie realizate ulterior, în conformitate cu reglementările legale.”
„Solicităm intervenția promptă a autorităților responsabile pentru remedierea urgentă a defecțiunilor și pentru asigurarea funcționării continue și predictibile a sistemului informatic, esențial în relația medic–pacient–asigurator”, se mai arată în comunicat.
Reprezentanții UPIMF și-au cerut scuze pacienților pentru inconvenientele create: „Asigurăm că drepturile acestora vor fi respectate integral după repunerea în funcțiune a SIUI.”
Citește și: Zeci de trenuri, anulate! CFR Călători nu a reușit să găsească o soluție pentru datoriile enorme