- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Situație șocantă! Bucureștenii primesc facturi de peste 10 mii de lei pentru luna noiembrie! Compania de termoficare primește nenumărate plângeri

22 Dec, 21:22 • Fundeanu Madalina
Facturi de zeci de mii de lei la apă caldă și căldură! O mulțime de plângeri se adună la compania de termoficare!
Situație șocantă! Bucureștenii primesc facturi de peste 10 mii de lei pentru luna noiembrie! Compania de termoficare primește nenumărate plângeri

Val de facturi-record în Bucureşti pentru apă caldă şi căldură! Din ce în ce mai multe blocuri primesc facturi de peste 10 mii de lei pentru noiembrie, duble sau chiar triple faţă de anul trecut. Zeci de plângeri se adună la compania de termoficare şi, dacă nu primesc o recalculare, mulţi bucureşteni vor să se debranşeze la primăvară, conform Observator.

Facturi de zeci de mii de lei la apă caldă și căldură!

Preşedinţi de bloc: „Arată-mi un apartament cu 3 camere, 3 persoane. Unul cu 3 camere. Unul cu 3 camere, 621,48 de lei. Păi tu ai mai mult ca mine. Sau 698,85 de lei. Fii atent cu două camere, 620 de lei, două camere. Păi vezi, tu ai mai mult ca mine. Fii atent, o persoană are 414 lei. Doamne.”

La o singură scară, locatarii au primit o factură cu 2.800 de lei mai mare decât în noiembrie anul trecut.

Reacția Termoenergetica: „În urma lucrărilor executate în cursul acestui an, anumite zone care în 2022 au funcționat deficitar, anul acesta au beneficiat de creșterea parametrilor de furnizare, ceea ce se traduce prin creșterea consumului.”

Compania de termoficare susţine că nota de plată este mai mare în unele zone pentru că acolo a furnizat agent termic la parametrii normali, nu sub nivelul admis, ca anul trecut. Bucureştenii spun, însă, că explicaţia nu stă în picioare.

Mircea Paraschiv, administrator de bloc: „Tot timpul au fost avarii şi nu am avut apă caldă sau căldură. Asta este cea mai ridicată factură. Până acum nu am avut asemenea facturi. Eu nu am absolut nicio explicatie decât că vor să ne încarce.”

Citește și: În plină criză și amenințări de austeritate, companiile de stat au dat prime majorate: Transgaz a dublat adaosul de Crăciun, iar Oil Terminal a dat „cadou” 3.000 de lei

Facturi
Facturi

Locatar: „Factura pe luna noiembrie a venit 725 de lei. E ceva de strigător la cer.”

Brăgaru Nicolae, preşedinte de bloc: „Foarte mult. Adică sunt de acord să plătesc, dar să ai. Noi plătim dar nu am avut. Eu sunt obligat să bag calorifer în priză, aerul conditionat. Când or vedea maine factura, lista de intretinere o să aibă un soc. Vă daţi seama eu am 7 milioane, pentru luna noiembrie. Vă daţi seama în decembrie, ianuarie dacă vom avea şi zapadă?”

La alt bloc, apa caldă şi căldura înseamnă 85% din întreţinere.

Andreea Milea, reporter Observator: „15.126 de lei este totalul la întreținere pentru această scară de bloc cu 8 etaje si 36 de apartamente. Din suma totală, 13.000 de lei reprezintă facturile pentru apă caldă şi căldură.”

Mulţi bucureşteni care au primit facturi-record vor să se debranşeze de la reţeaua centralizată şi să monteze pompe de încălzire.

Barbu Petre, preşedinte de bloc: „Cel putin jumătate spun că nu stiu dacă pot să plătească întreţinerea. Vor să facă în aşa fel încât să intervină la Radet să inchidă tot, caldura şi apa caldă să le închidă definitiv.”

Mai mulţi administratori cred că facturile nu au fost calculate corect.

Stănescu Răzvan, administrator de bloc: „O explicaţie este că formula de calcul a facturii ţine cont de diferenţa de temperatură dintre intrarea şi ieşirea din bloc, astfel se facturează, în zilele cu avarii, trecerea apei reci prin contoarele Termoenergetica.”

Compania de termoficare susţine, însă, că nu este nicio greşeală de facturare şi aşteaptă să primească banii datoraţi de bucureşteni.

Vezi și: Mișcare de ultimă oră pe piața gazelor naturale. Premier Energy cumpără CEZ Vânzare