- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sorin Grindeanu, despre stadiul lucrărilor pe Autostrada Ploiești – Buzău: ”Lotul 1 a ajuns la 9-10%, iar lotul de mijloc 13-14%”

30 Mar, 22:12 • Cornel Ghimeșan
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a mers joi pe șantierul Autostrăzii Ploiești Buzău, de unde a anunțat că primul lot al acesteia se află într-un stadiu de execuție de 9-10%.
Sorin Grindeanu, despre stadiul lucrărilor pe Autostrada Ploiești – Buzău: ”Lotul 1 a ajuns la 9-10%, iar lotul de mijloc 13-14%”

Sorin Grindeanu, despre stadiul lucrărilor pe Autostrada Ploiești – Buzău. Mai mult, ministrul Transporturilor a transmis că lotul 2 construit de asocierea Trace (Bulgaria) – Coni (România) se află în aceste momente  13-14%.

Citește și Se va construi Autostrada Moldovei de la Buzău la Pașcani! Oficialul UMB: „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar”

Sorin Grindeanu, despre stadiul lucrărilor pe Autostrada Ploiești – Buzău

„Lucrurile încep să se vadă, ne aflăm pe lotul 2 între Ploiești și Buzău, aici lucrările sunt între 13-14% progres. Este o asociere româno-bulgară, au întâmpinat anumite dificultăți legate de gropile de împrumut, au avut și vreo 7 descărcări arheologice, de asemenea chestiuni ce țin de parte tehnică, de grinzi, CNAIR trebuie să răspundă și să deblocheze acest lucruri. A fost și perioada de iarnă, mă aștept ca în perioada următoare ritmul să fie din ce în ce mai mare. Pe Lotul 1 sunt undeva la 9-10% progres. Și acolo sunt exact aceleași probleme le întâmpină, cum a fost făcut studiul de fezabilitate și proiectul tehnic ? cine a făcut docuementația trebuie să răspundă… că e pânza de apă freatică la 70 centimetri”,

a spus Sorin Grindeanu.

Cu această ocazie, ministrul Transporturilor și-a exprimat nemulţumirea cu privire la faptul că lotul 3 al autostrăzii A7 este încă necontractat.

„Eu sper și folosesc această ocazie… Sper ca cei de la CNSC să ne dea o soluție în perioada următoare. Sunt vreo trei soluții pe acest lot, vreo două ale instanței și noi am ajuns cu contracte semnate până la Pașcani. Vrem să mergem pe autostradă până la Suceava și uite că pe proceduri, chichițe tot amânăm semnarea lotului 3. Sper ca CNSC-ul să dea o soluție și să clarifice”, a spus ministrul.

Sorin Grindeanu a spus că bani pentru construcția autostrăzii sunt și că tot ce trebuie să facă constructorii este să vină cu facturile și cheltuielile vor fi decontate prin PNRR.

„Orice factură care vine din partea constructorilor, fie că vorbim de acest lot sau de la Buzău la Pașcani pe care lucrează un singur constructor (n.r. UMB) sunt decontate, banii există, trebuie să vină cu facturile, lucrurile sunt clare, mecanismul a fost aprobat, decontările se vor face rapid atât timp cât vin facturi”, a mai spus Grindeanu.

Compania de Drumuri a trimis la jumătatea lunii februarie, constructorului Pizzarotti (Italia) o notificare de întârziere pentru șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău.

La vremea respectivă, Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat că nu este mulțumit de progresul de șantier pe lotul de 21 de kilometri Ploiești (Dumbrava) – Mizil, un tronson pe care Asocierea Pizzarotti – Retter este la doar 5,8%, deși ar fi trebuit să ajungă la 9-10%, potrivit graficului estimat. Contractul de execuție al lucrărilor este prevăzut să se încheie în mai 2024, iar finanțarea acestuia este asigurată prin PNRR.

CNAIR a semnat în iunie 2022, contractul de execuție pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate.

De asemenea, Lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august.

Citește și Autostrada Moldovei ar putea fi gata înainte de termenul-limită din 2026. Ce se întâmplă cu Autostrada Sibiu – Piteşti

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult