Știri interne

Autostrada Moldovei ar putea fi gata înainte de termenul-limită din 2026. Ce se întâmplă cu Autostrada Sibiu – Piteşti

24 Jan, 11:02 • Cornel Ghimeșan
Autostrada Moldovei A7 va avea aproape 450 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina, iar şantierele sunt împărțite în 13 loturi. UMB are contracte pe tronsoanele de la Buzău până la Bacău (aproape 180 km), iar alți 77 de kilometri dintre Bacău și Pașcani așteaptă decizia CNSC la contestația Danlin. De altfel, constructorul băcăuan lucrează pe cele șapte loturi contractate, „capetele” de la Buzău și Focșani fiind în șantier încă de la sfârșitul anului trecut.
Autostrada Moldovei ar putea fi gata înainte de termenul-limită din 2026. Ce se întâmplă cu Autostrada Sibiu - Piteşti

Când va fi gata Autostrada Moldovei. Sunt șanse foarte mari ca, în cazul unei decizii favorabile de la CNSC, tronsonul Buzău – Pașcani (aproximativ 250 km) să devină afacere cap-coadă a antreprenorului român Doprinel Umbrărescu. Acesta s-a impus la licitații în fața unor companii străine, dar și locale. Calitatea lucrărilor, numărul mare de angajați și de utilaje și prețurile accesibile se numără printre atu-urile lui Dorinel Umbrărescu, respectiv ale firmelor sale – Asocierea SC SA & Pe Construct SRL – S.C. Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.

Citeşte şi: Vin bani de la UE pentru români! La cine vor ajunge ajutoarele financiare

Conform PNNR, termenul limită de construcşţie este 2026, dar este posibil ca lucrările se se încheie mai devreme de 30 de luni pentru loturile lungi (lotul 2, de mijloc, al secțiunii Focșani – Bacău are 39 de kilometri și este cel mai lung lot de autostradă contractat din țară), respectiv 20 de luni și 26 de luni pentru loturile mai scurte. Practic, 2025 trebuie să fie anul în care, pentru prima dată, două din cele trei mari provincii istorice din România sunt unite și prin infrastructură de transport modernă, în acest caz autostradă, scrie Economedia. În acest moment, singura necunsocută este situația lotului 3 Pietroasele – Buzău (14 km), unde se aşteaptă decizia Curții de Apel București la contestația Danlin, pentru ca lucrarea să fie contractată integral.

Citeşte şi: Schimbări majore pentru șoferi! Codul Rutier se schimbă radical. Ce se întâmplă cu permisele auto?

Între timp, Autostrada Sibiu – Pitești A1, cel mai important proiect rutier pentru că închide Coridorul Nădlac – Constanța și asigură trecerea din Muntenia în Transilvania, are toate loturile contractate, iar în funcție de evoluția etapelor de proiectare lucrările pe secțiunile 2 și 3 ar putea începe în a doua parte a anului viitor. Dacă se respectă graficul de execuție, sfârșitul anului 2028 sau începutul de 2029 poate aduce prima autostradă care trece Carpații. Lotul 2, Boița – Cornetu (31 km), va fi cel mai greu șantier de autostradă de până acum, constructorul turc Mapa având termen 18 luni pentru proiectare (începută în iulie 2022) și 50 luni pentru execuție. Lotul 3, Cornetu – Tigveni, de 37 kilometri, este contractat cu Astaldi cu termen de proiectare 12 luni și execuție 45 luni. Ordinul pentru începerea proiectării a fost emis începând cu data de 1 februarie 2023. Pe lotul 4, Tigveni – Curtea de Argeș (10 km), PORR urmează să înceapă lucrările în această primăvară.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult