- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Stelian Bujduveanu: Suntem mult în urmă pe partea de calitatea aerului în Bucureşti, pentru că nu taxăm mașinile poluante

18 Sep, 17:17 • Aprozeanu Razvan
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat joi că Bucureștiul este mult rămas în urmă la capitolul calitatea aerului, întrucât vehiculele poluante nu sunt taxate corespunzător, iar, în anumite situații, mașinile electrice sunt tratate la fel ca cele cu motoare pe combustie internă.
Stelian Bujduveanu: Suntem mult în urmă pe partea de calitatea aerului în Bucureşti, pentru că nu taxăm mașinile poluante

Planul integrat de măsurare a calității aerului arată că principalele surse de poluare în București sunt traficul și șantierele, motiv pentru care autoritățile desfășoară controale stricte și aplică amenzi acolo unde regulile nu sunt respectate, relatează Digi24.

„Planul integrat de măsurare a calităţii aerului pe care îl facem anual, şi avem raportări pe el, ne arată că poluarea este generată, în mare parte, de traficul din Bucureşti.

Un alt factor decisiv în calitatea aerului, în Bucureşti mă refer, nu la arderile din jurul Ilfovului, este legat exclusiv de şantierele care sunt desfăşurate în municipiul Bucureşti şi cum se raportează acei constructori la întreţinerea şi mentenanţa acelor şantiere şi a maşinilor care intră şi ies de acolo.

Mare parte dintre ele sunt şantierele municipiului Bucureşti sau ale ministerelor, şi astăzi suntem într-o campanie agresivă de control în toate şantierele, monitorizând cum se raportează la acest plan pe care noi îl avem de implementat, dacă nu, amenzi”, a spus Bujduveanu, la CES ESG Conference 2025.

Citește și: Bucureștiul sub poluare intensă: Miros de fum în oraș, după incendiul din Dragonul Roșu. Ce zone sunt afectate

Bujduveanu consideră că e nevoie de o abordare diferită

El consideră că, pentru a îmbunătăți calitatea aerului în Capitală, este necesară o schimbare de abordare: mașinile poluante trebuie taxate corespunzător, iar vehiculele electrice nu ar trebui să fie tratate, în anumite situații, la fel ca cele pe combustie internă.

„Suntem mult în urmă pe partea de calitatea aerului în Bucureşti şi acest lucru se datorează exclusiv comportamentului nostru de a nu taxa maşinile poluante şi de a permite ca o maşină care este full electric să aibă acelaşi statut, în anumite situaţii, ca o maşină pe combustie internă. Dacă vrem să mergem în direcţia corectă, trebuie să convingem oamenii că, în primul rând, transportul în comun care va fi full green este alternativa corectă şi, în al doilea rând, trebuie să prioritizăm acele maşini care nu sunt poluate”, a mai spus Bujduveanu.

Bujduveanu a precizat că modernizarea transportului public din București va fi finalizată în 2030, când flota va cuprinde 1.500 de vehicule complet moderne.

„Cea mai mare problemă a noastră ţine de trafic, care este cel mai mare generator de poluare la nivelul actual al Capitalei. Am făcut paşi mari în ultimii ani de zile, de la înnoirea parcului am trecut la o flotă pur green. Nu mai avem voie cu noul contract de delegare să achiziţionăm niciun autovehicul în următorii 10 ani, cât ţine contractul, care să fie pe combustie internă. În perioada următoare vom schimba absolut tot parcul auto pe care îl avem pentru a fi exclusiv fără poluanţi. Vom ţine un parc de rezervă, cum se întâmplă peste tot în lume, în situaţii de calamitate sau urgenţă, dar care nu va fi scos în stradă.

Acum avem pe străzile Bucureştiului 100 de tramvaie noi, 100 de autobuze moderne, noi, full electric – şi 100 de troleibuze noi. În perioada următoare, suntem în procedură de licitare pentru încă un lot de 250 de tramvaie, dintre care avem finanţarea asigurată pentru peste 86. Cu cât convingem mai mulţi oameni să folosească transportul în comun, cu atât scădem impactul asupra traficului, cu atât scădem poluarea municipiului Bucureşti”, a subliniat primarul general interimar al Capitalei.

El consideră că prioritatea este ca Bucureștiul să aibă cât mai multe mașini electrice și a subliniat beneficiile pentru operatorii privați care le utilizează, de la scutirea de plata parcării până la reduceri de taxe și impozite.

Joi, reprezentanți ai autorităților centrale, experți și lideri din mediul de afaceri participă la o dezbatere pe tema sustenabilității, economiei circulare și impactului conceptului ESG (Environmental, Social, Governance) asupra afacerilor și comunității.

Citește și: Poluarea aerului, asociată cu riscul crescut de tumori cerebrale. Ce arată un nou studiu european

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba