- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sunt semnate contractele pentru 834 de kilometri de autostradă și drum expres. Asociația Pro Infrastructură anunță stadiul lucrărilor

28 Nov, 10:46 • Bumbeneci Diana
Contractele semnate pentru 834 de kilometri de autostradă și drum expres aduc speranțe românilor care vor să vadă schimbări în infrastructură. CNAIR mai poate deschide anul acesta încă 80 de kilometri dacă UMB și Strabag ,,trag tare pe ultima sută de metri”, susține Pro Infrastructură.
Sunt semnate contractele pentru 834 de kilometri de autostradă și drum expres. Asociația Pro Infrastructură anunță stadiul lucrărilor

CNAIR are contracte semnate pentru execuția a 834 de kilometri de autostradă și drum expres, iar multe dintre acestea vor ajunge la final într-un timp destul de scurt. Mai mult, 95 de kilometri sunt în licitație pentru lucrări, potrivit Asociației Pro Infrastructura care a prezentat cea mai recentă statistică pentru finele anului 2023. De altfel, API consideră că, până la sfârșitul anului se mai pot deschide încă 80 de kilometri de autostradă și drum expres doar dacă UMB și Strabag ,,trag tare” pe ultima sută de metri pe lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești (31 km.) respectiv Drumul Expres Oradea-Autostrada A 3 -Transilvania, iar vremea va permite finalizarea lucrărilor.

,,România are momentan 1008 kilometri de autostradă și drum expres în exploatare, alți 834 km contractați și încă 95 km în licitație lucrări.

Suma totală contractată este de 10,8 miliarde euro la care adăugăm alte 2,1 miliarde euro estimate pe cele 4 proiecte aflate în procedură de achiziție, din care 1,37 miliarde euro pentru lotul cu Tunelul Meseș, perla coroanei. Prețuri fără TVA. Constructorii? UMB și restul lumii, cu 53% din lungimea contractată a rețelei și 45% din suma tuturor proiectelor.

Dacă îi socotim și pe cei de la Coni, Erbașu și Dimex, vedem că românii au 60% din cei 834 km parafați și 50% din valoarea totală a loturilor. Turcii (Makyol, Alsim Alarko, Mapa-Cengiz, Ozaltin și Nurol) fac 20% din rețeaua aflată în execuție dar au proiecte foarte grele și scumpe, așa că dețin 25% cotă de piață, valoric.

Italienii (WeBuild și Pizzarotti) construiesc aproape 13% din lungime cu 17% valoric. Cele două companii de origine austriacă, Strabag și Porr, sunt responsabile cu 4,6% din rețea și 4,9% valoric. Ceilalți doi antreprenori rămași, grecii de la Aktor și chinezii de la CCECC, au împreună 3,2% din totalul kilometrilor contractați și 2,3% din bani.”Pro Infrastructura.

Autostrada Bucureștiului
Autostrada

Asociația se ocupă permanent de monitorizarea proiectelor de infrastructură arată că, în ciuda promisiunilor oficialilor din Transporturi, în decembrie pe Autostrada A 0 Sud nu va fi deschis decât tronsonul dintre DN 6 Bragadiru și DN 5 Jilava, adică 10 kilometri, deși ministrul Sorin Grindeanu dădea asigurări pentru 33 de kilometri (Lotul 1 și Lotul 2 complet) și ulterior pentru 23 km. între DN 6 și DN 4 până la Popești-Leordeni :

,,Deci dacă adunăm loturile certe/cu șanse foarte bune, avem 48,75 kilometri noi de autostradă în 2023, media mediocră a ultimilor 5 ani.

Celelalte două sectoare de drum expres, DEx12 Slatina-Colonești și DEx11 (rebotezat aiurea DEx16) între A3 și Centura Oradea, au șanse 50-50 și le vom vedea inaugurate doar dacă ține vremea și antreprenorii vor trage la maxim pe ultima sută de metri.

Pe cei 31,75 km din DEx12 oficialii CNAIR au tergiversat nepermis o banalitate birocratică la Jitaru și descărcarea provizorie de la Colonești, iar celor de la UMB acest lucru le-a convenit de minune (motiv de extensie de timp), așa că dintr-un tronson pe care-l dădeam sigur la început de 2023 a devenit unul de “Doamne-ajută”!

Pe cei 13 km de drum expres ai legăturii A3-Centura Oradea antreprenorul Strabag are termen martie 2024 și vrea să-i dea în trafic în decembrie, la limită, dar mai are multă treabă de făcut, iar vremea și ultimele livrări necesare pot pune bețe în roate. Deci DOAR DACĂ se aliniază toate planetele la sfârșit de an vom avea 93,5 kilometri noi de autostradă și drum expres pe care putem circula, plus 10 kilometri de autostradă muzeu pe A0 Nord 2 fiindcă iresponsabilii CNAIR nu au făcut descărcarea provizorie promisă de peste un an.”-API

Ai mai putea citi: 8.500 de locuri de muncă în Paris pot fi ocupate și de români! Care sunt condițiile de angajare

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba