- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Tot mai multe mașini electrice sunt produse în România. Dacia și Ford anunță că anul acesta vor scoate pe piață trei modele full-electric, precum și două hibride

10 Jan, 19:03 • Adrian Popovici
Anul 2024 se anunță unul foarte bun pentru mașinile electrice și hibride în România. Astfel, pe lângă faptul că ponderea acestora în trafic a crescut simțitor, Dacia și Ford anunță că anul acesta vor produce trei modele full-electric, precum și două hibride.
Tot mai multe mașini electrice sunt produse în România. Dacia și Ford anunță că anul acesta vor scoate pe piață trei modele full-electric, precum și două hibride

Anul 2024 se anunță unul plin de noutăți pe piața auto națională și asta după ce pentru prima dată în istorie, în România vor fi produse trei modele de mașini electrice, precum și două modele full-hybrid, cererea pentru acestea fiind din ce în ce mai mare în ultima perioadă, după cum notează Ziarul Financiar.

Premiera din acest an de pe piața de mașini electrice se va datora uzinei Dacia de la Mioveni, precum uzinelor Ford de la Craiova. Mai exact, grupul Renault va produce în țara noastră modele „full-hybrid“ , Dacia Jogger, care a intrat pe linia de producție în 2023, la care se adaugă noul Duster, prezentat recent și care vine echipat cu un sistem similar de propulsie.

Ce mașini electrice va produce Ford la Craiova?

În ceea ce privește Ford, în fabrica de la Craiova a început în toamna anului trecut producția noului Transit Courier întâi cu motoare pe benzină şi diesel, iar din trimestrul al treilea din acest an a anunțat că va produce și alte modele de mașini electrice: E-Transit şi E-Tourneo Courier, versiunile electrice ale vehiculului comercial.

În total, uzina din România își va crește producția de mașini electrice și preconizează că până la final de 2024 va avea o gamă compusă din şase modele: Puma cu un motor cu ardere internă, precum și Puma electric; noile modele Transit Courier şi E-Transit Courier, dar şi Tourneo Courier – versiunea de pasageri a lui Transit Courier şi versiunea electrică a acestuia.

În ceea ce privește aspectele tehnice care țin de producția de mașini electrice în uzina Ford de la Craiova, informațiile actuale indică faptul că Producătorul sud-coreean SK va asigura bateriile electrice necesare pentru modelul E-Transit Courier, acestea urmând să fie livrate din Ungaria, țară în care această firmă a anunțat în 2021 o investiţie de 2,3 miliarde de euro în Ungaria în producţia de baterii pentru maşini electrice.

Mașini electrice
Mașini electrice

Te-ar putea interesa și: Ford EcoSport, vânzări record 2023. Autoturismul produs la Craiova, pe locul 24 în topul vânzărilor de SUV-uri mici în Europa

Cum a evoluat piața mașinilor electrice din România în 2023?

Peste 1,1 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în România, în 2023, o  creştere cu 3% faţă de anul precedent, jumătate din totalul maşinilor noi fiind electrificate, arată o analiză de specialitate, publicată de o platformă specializată online, transmite Agerpres.

În acest context, una din nouă maşini noi, înmatriculate în 2023, a fost electrică, asta în timp ce una din două a fost electrificată (full electric, mild-hybrid, hibrid plug-in şi full hybrid). Totodată, reînmatriculările (maşinile second-hand tranzacţionate pe piaţa internă) au avut o creştere de 7% faţă de anul anterior, depăşind cu aproape 40.000 de unităţi numărul celor din 2019.

Mai exact, numărul maşinilor electrice pe Autovit.ro s-a dublat, în 2023, iar cele hibrid au crescut cu 67% faţă de anul anterior. Printre cele mai prezente mărci şi modele de maşini eco, în ofertele dealerilor de pe platformă, se află Toyota, cu mărcile CH-R, Rav-4, Auris, Corola; Mercedes-Benz, clasa E şi GLC; Dacia Spring, BMW Seria 5 sau Ford Kuga. Dacia Spring intră direct în Top 5 maşini eco din oferta dealerilor, deşi anul trecut nu se afla nici printre primele zece modele de maşini verzi comercializate de către dealerii de pe platformă.

Citește și: Angajații Dacia cer cea mai mare creștere de salarii din istoria companiei! Corporația a început negocierile cu sindicatele pentru contractul colectiv de muncă pentru 2024