- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ultima oră! Euroins transmite un mesaj important pentru clienți. Ce se întâmplă cu primele de asigurare după ce a avut loc cel mai mare cutremur din piața RCA

27 Mar, 12:38 • Lupu Alexandra
Euroins transmite un mesaj important pentru clienți, după ce ASF a dispus retragerea autorizației de funcționare a companiei. Iată ce trebuie să facă românii pentru a-și primi banii înapoi.
Ultima oră! Euroins transmite un mesaj important pentru clienți. Ce se întâmplă cu primele de asigurare după ce a avut loc cel mai mare cutremur din piața RCA

Euroins revine cu un anunț important pentru clienți, la scurt timp după ce ASF a dispus retragerea autorizației de funcționare a companiei. Primele informații arată că asigurații își pot primi banii înapoi pentru prime, relatează antena3.ro.

Euroins transmite anunțul pe care trebuie să-l știe orice client

La scurt timp după ce ASF a dispus decizia de retragere a autorizației de funcționare a companiei, Euroins a revenit cu un anunț de ultimă oră pentru clienți. Concret, reprezentanții au transmis ce trebuie să facă asigurații pentru a primi înapoi banii pe care i-au investit în primele de asigurare.

Te-ar putea interesa și următorul subiect: Statul român intră pe piața asigurărilor RCA, după scandalul Euroins Dan Cărbunaru „Există un demers legat de CEC”

„Vă informăm că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a dispus, prin Decizia nr. 262/17.03.2023, retragerea autorizației de funcționare a Societății de Asigurare – Reasigurare EUROINS Romania S.A. și promovarea cererii de deschidere a procedurii de faliment, în temeiul prevederilor legale aplicabile”, se arată în comunicatul transmis de Euroins.

Conform primelor informații, clienții au dreptul să recupereze primele de asigurare pe care le-au achitat în cadrul contractelor, pentru toată perioada în care nu a fost acoperit vreun risc de către Euroins România S.A. Denunțarea înțelegerii de asigurare de către una dintre părțile contractuale se poate realiza numai după ce este efectuat un preaviz, de cel puțin 20 zile calendaristice. Termenul este calculat și începe de la data în care este primită notificarea de către cealaltă parte.

Euroins transmite anunțul pe care trebuie să-l știe orice client
Euroins transmite anunțul pe care trebuie să-l știe orice client

Pentru a-și primi banii înapoi, asigurații trebuie să parcurgă următoarele etape: denunțarea contractelor de asigurare încheiate (măsura se face prin transmiterea notificării de reziliere la Euroins); cererea de restituire a primelor de asigurare, care trebuie să fie depusă către Fondul de Garantare a Asiguraților (documentele pot fi consultate pe site-ul www.fgaromania.ro). Clienții trebuie să aibă în vedere că solicitarea de denunțare trebuie să includă seria și numărul poliței de asigurare, copie CI / BI sau împuternicire, dacă vorbim despre persoanele juridice.

Dreptul de a solicita sumele cuvenite de la Fondul de Garantare a Asiguraților are la bază Decizia Autorității de Supraveghere Financiară nr. 262/17.03.2023, publicată în Monitorul Oficial. De la data menționată, dar nu mai târziu de 90 zile, clienții pot formula cererea de plată pentru acordarea despăgubirilor sau o solicitare pentru restituirea de primă. Potențialii creditori trebuie să se adreseze Fondului, chiar dacă au formulat deja o cerere de despăgubire la asigurător.

Vezi și: Salariile gigantice ale șefilor ASF! Ce declarații de avere au ieșit la iveală după scandalul Euroins