Dorinel Umbrărescu a început anul 2025 pe șantier, alături de toată echipa de la UMB. Anagajații sunt gata să pornească lucrările, cu toate că termenul oficial de deschidere este pe 1 februarie. Astfel, UMB dă start lucrărilor pentru Autostrada A8, cunoscută și drept Autostrada Unirii. Constructorul a obținut deja autorizație, dar și un buget în valoare de 1,56 de miliarde de lei, fără TVA, notează Bugetul.
Echipa UMB a început anul în forță. Angajații sunt deja pe poziții, fiind pregătiți să înceapă lucrările pentru Autostrada A8, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii. Asta, cu toate că terenul oficial de deschidere este pe data de 1 februarie 2025. Constructorul are atât autorizație, cât și un buget de 1,56 de miliarde de lei, fără TVA.
Banii au fost obținuți printr-o finanțare acordată prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), pentru lotul Leghin – Târgu Neamț – Moțca. Este vorba despre 30 de kilometri, un drum care trece prin Neamț și Iași, făcând legătura cu Leghin, Târgu Neamț, Agapia, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești, Păstrăveni și Moțca. Segmentul este finalul A8, care include 13 poduri, 8 pasaje și două viaducte.
Potrivit contractului, pe sectorul Leghin – Moțca vor fi construiți 672 de metri pe raza comunei ieșene, la care se adaugă cei 534 de metri ai podului peste râul Moldova, care delimitează județele Neamț și Iași. Regele asfaltului” și echipa sa ar fi început și mai rapid lucrările, dar problema a fost că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat cu întârziere. Contractul era semnat din septembrie 2023.
„Între localităţile Agapia şi Humuleştii Noi, autostrada intersectează DN 15C, aici fiind proiectat şi un nod rutier de tip trompetă ce descarcă traficul în DN 15C printr-o intersecţia giratorie, care va asigura legătura cu Târgu Neamţ şi Piatra Neamţ”, se arată în documentaţia de atribuire a contractului de lucrări.