- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicitatea traditionala, pe cale de disparitie. „Digitalul, viitor centru al tuturor campaniilor”

14 Nov, 00:05 • marian.rujoiu
Investitiile in publicitate reflecta situatia economica a Romaniei, dar piata publicitatii online continua sa creasca, motiv pentru care digitalul ar trebui sa se afle in centrul tuturor campaniilor de promovare. Si asta in timp ce structurile traditionale ale publicitatii sunt pe cale de disparitie, dupa cum apreciaza Radu Florescu (foto), CEO-ul Saatchi&Saatchi Romania.
Publicitatea traditionala, pe cale de disparitie. Digitalul, viitor centru al tuturor campaniilor

CEO-ul Saatchi&Saatchi Romania a declarat pentru DailyBusiness.ro ca online-ul se afla pe un trend ascendent care trebuie sa continue, iar serviciile de digital  trebuie sa fie intergrate agentiilor si sa se afle in centrul tuturor campaniilor de marketing si promovare.

In aceste conditii, Florescu spune ca in anii urmatori comunicarea digitala “va creste cu siguranta”, iar  viitorul este al marketingului mobil.

„Viitorul apartine aplicatiilor mobile”

“Mobilitatea va fi un aspect foarte important, de care gandirea strategica a agentiilor va tine seama. Marea provocare este aceea de a te adresa unui consumator tot timpul in miscare. De aceea viitorul va fi al aplicatiilor mobile”, a adaugat CEO-ul Saatchi&Saatchi.

Astfel, Florescu a mai spus ca structurile traditionale ale publicitatii sunt pe cale de disparitie.

“Focusul este pe oameni de calitate, care sa obtina rezultate in cea mai eficienta modalitate cu putinta. Pe masura ce tehnologia evolueaza, la fel se intampla si cu felul in care lucram”, a mai afirmat Florescu, atentionand ca online-ul este un mediu foarte competitiv.

Si asta in ciuda faptului ca Romania “nu este in avangarda publicitatii, dar logica transformarii se aplica in toate pietele”.
[quote=Radu Florescu]Toata lumea vorbeste despre mediul online, dar nu toti il inteleg[/quote]
Intrebat insa cum apreciaza numarul de agentii care isi impart clientii pentru piata publicitatii, Radu Florescu a spus ca intotdeauna este loc de noi jucatori.

El apreciaza ca pe piata din Romania, in urmatorii ani nu vom asista la noi intrari de agentii de publicitate. “Cred ca agentiile internationale care au fost interesate de Romania au patruns deja pe piata”, considera Florescu.

In acelasi timp, la nivelul intregii piete de publicitate, Florescu estimeaza ca investitiile vor reflecta situatia economica a tarii noastre, dar Romania depinde de contextul  international, fiind afectata de ceea ce se intampla din Europa si Statele Unite ale Americii.

Cu toate acestea, Florescu apreciaza ca piata locala de publicitate are un mare potential creativ si reprezinta una dintre cele mai competitive industrii, “cu partile sale bune si rele”.

Pe de alta parte, CEO-ul Saatchi&Saatchi vede aceasta piata ca pe o industrie “dezbinata in care agentiile submineaza industria si pe ele insele”, afirmand totodata ca oamenii care lucreaza in domeniu ar trebui sa fie mai putin orgoliosi.

De asemenea, CEO-ul Saatchi&Saatchi apreciza ca in contextul crizei economice, este foarte dificil pentru orice business sa fie profitabil, deci si pentru cel de publicitate.

Romania, departe de standardele internationale

Referitor la dezvoltarea pietei de publictate din Romania comparativ cu cea a altor state, Florescu apreciaza ca este greu sa plasezi Romania intr-un clasament, intrucat “mai e mult pana sa ajungem la standardele internationale” ale industriei.

“Castigarea unor premii importante in cadrul festivalurilor de publicitate nu catapulteaza Romania la nivelul unde cred eu ca ar trebui sa ajungem. Este o reusita foarte importanta, dar nu este suficient. Daca s-ar face un astfel de clasament, nu cred ca Romania s-ar clasa la sfarsitul clasamentului, dar cu siguranta nici in varful acestuia”, a adaugat Radu Florescu. 

In opinia lui, Romania mai are de lucru si in ceea ce priveste alinierea publicitatii la legislatia Uniunii Europene.

Si asta pentru ca de cele mai multe ori, “legiuitorii nu inteleg impactul acestei legislatii in piata, iar acest lucru nu este valabil doar pentru Romania”.

Florescu spune ca legile nu trebuie aplicate mimetic, ci trebuie adaptate astfel incat ele sa fie utile atat pentru consumatori, cat si pentru mediul de business autoritati.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”