- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Yahoo va vinde reclama la comun cu Google, pentru a-i \”inchide gura\” actionarului miliardar Icahn

13 Jun, 10:55 • Redactia DailyBusiness
Compania Yahoo a anuntat vineri incheierea unui parteneriat cu Google, prin care aceasta din urma va putea folosi o parte din spatiul publicitar al Yahoo pentru a vinde reclama alaturi de cautarile realizate din SUA si Canada, a scris Bloomberg.
Yahoo va vinde reclama la comun cu Google, pentru a-i \inchide gura\ actionarului miliardar Icahn

Afacerea ar putea aduce venituri suplimentare de 800 mil.$ companiei Yahoo in primul an al contractului, conform unor declaratii ale oficialilor companiei. Google si Yahoo vor amana implementarea programului de publicitate pe motorul de cautare inca circa trei luni, pentru a da timp Departamentului de Justitie din SUA sa analizeze parteneriatul.

Valoarea actiunilor Yahoo a scazut cu 10%, pana la 23,52$/actiune, dupa ce actionarii companiei si-au pierdut speranta ca Microsoft va reinnoi oferta de preluare a Yahoo.

Pe de alta parte, parteneriatul cu Google ar putea mari considerabil suma de bani pe care Yahoo o primeste in momentul in care utilizatorii dau click pe reclamele afisate in dreptul motorului de cautare al Yahoo. Prin acest contract incheiat cu rivala Google, Jerry Yang a incercat sa il faca pe Carl Icahn, investitor ce detine 800 mil. actiuni in Yahoo, sa inceteze atacurile la adresa board-ului Yahoo, sunt de parere analistii internationali.

Carl Icahn este de parere ca managementul Yahoo a facut o greseala majora in momentul in care a refuzat oferta de preluare din partea Microsoft, care a oferit 47,5 mld.$ pentru cumpararea Yahoo.

Icahn nu a avut pana in prezent nici o reactie cu privire la contractul dintre Yahoo si Google.

Soarta board-ului Yahoo va fi hotarata la intalnirea actionarilor cu drept de vot din companie de pe 1 august.

„Daca esti actionar Yahoo, probabil ca esti intr-o mare dilema, cu gandul la ce vei vota pe 1 august – sa pastrezi board-ul sau sa-l schimbi”, este de parere analistul Scott Kessler, de la Standard and Poor`s.

Daca parteneriatul cu Google va trece de autoritatile de reglementare ale SUA, care vor examina cu deosebita minutiozitate contractul, Yahoo intentioneaza sa se foloseasca de tehnologia superioara a Google pentru a afisa reclame pe propriile web-site-uri precum si pe cele ale partenerilor din SUA si Canada.

Pe de alta parte, analistii sunt de parere ca acest contract reprezinta o victorie si pentru Google, care doreau cu orice pret ca Yahoo sa nu fie achizitionata de Microsoft.

„Ma bucur ca putem ajuta Yahoo sa ramana independenta”, este de parere Sergey Brin, co-fondator al Google.

Google detine deja circa 75% din piata publicitatii pe motoarele de cautare din SUA, estimata la 11 mld.$. Yahoo nu detine decat circa 9% din aceasta piata, conform datelor companiei de cercetare eMarketer Inc.

Microsoft spera sa foloseasca tehnologiile si motorul de cautare Yahoo ca o arma pentru a incetini cresterea Google.

Parteneriatul dintre Google si Yahoo reprezinta o extindere a celor doua saptamani de teste realizate de cele doua companii in aprilie, timp in care Yahoo a fost convinsa de faptul ca tehnologiile folosite de Google sunt superioare si pot genera mai multe venituri pentru companie decat cele proprii.