Turism

Clauzele minime pe care trebuie să le conțină un contract cu agenția de turism

10 Jul, 15:30 • Redactia DailyBusiness
Centrul European al Consumatorilor Romania ofera cateva sfaturi despre cum sa inchei un contract cu o agentie de turism, in urma reclamatiilor pe care le-a primit si care arata ca sunt multi turisti care semneaza fara sa vada ce scrie pe hartie.
Clauzele minime pe care trebuie să le conțină un contract cu agenția de turism

Care
sunt clauzele minime pe care trebuie să le conțină un contract de
comercializare a pachetelor de servicii turistice? 

Contractul trebuie să cuprindă cel
puțin următoarele clauze:

  • destinația/destinațiile
    călătoriei turistice și, în cazul perioadelor de sejur, durata
    și datele de sosire și de plecare;
  • mijlocul/mijloacele de transport
    utilizat/utilizate, caracteristicile și categoriile de clasificare
    a acestuia/acestora, datele, orele și locurile de plecare/sosire,
    la ducere și la întoarcere;
  • în cazul în care pachetul de
    servicii turistice include și cazarea, adresa și categoria de
    clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate
    cu reglementările țărilor de primire;
  • serviciile de masă furnizate:
    pensiune completă, demipensiune, mic dejun;
  • dacă realizarea pachetului de
    servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data
    limită de informare a turistului privind anularea călătoriei
    turistice comandate;
  • ruta;
  • vizitele, excursiile sau alte
    servicii care sunt incluse în prețul total convenit al pachetului
    de servicii turistice;
  • denumirea și sediul/adresa
    agenției/agențiilor de turism organizatoare și, după caz, ale
    agenției de turism detailiste și ale societății de asigurări;
  • prețul pachetului de servicii, cu
    indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat, și tarifele
    pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în
    porturi și pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt
    incluse în prețul pachetului de servicii turistice;
  • termenele și modalitatea de
    plată;
  • solicitările speciale ale
    turistului făcute cunoscute agenției de turism organizatoare sau
    celei detailiste în momentul efectuării comenzii și acceptate de
    cele două părți;
  • termenele în care turistul
    trebuie să transmită o eventuală reclamație pentru neexecutarea
    sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie
    turistică;
  • condițiile de modificare și de
    reziliere a contractului;
  • obligațiile agenției/agențiilor
    de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al
    neasigurării unor servicii;
  • posibilitatea de transfer al
    contractului de către turist unei terțe persoane și modul de
    realizare a acestuia;
  • eventualele modificări pe care
    agenția de turism le poate aduce serviciilor cumpărate;
  • răspunderea agenției și
    despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor
    contractuale.

Ce informații trebuie să primesc înainte de plecarea în
călătorie?
Agenția de turism trebuie să
furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin
contract, înainte de data plecării, următoarele informații:

  • orarele, locurile escalelor și
    legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat
    de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în
    contract;
  • denumirea, sediul/adresa, numărul
    de telefon și de fax ale reprezentanței locale a organizatorului
    și/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale
    autorităților locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie; în
    cazul în care aceste reprezentanțe sau autorități locale nu
    există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de
    urgență sau de orice altă informație care să îi permită
    contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
  • pentru călătoriile și șederile
    minorilor, informații care să permită stabilirea unui contact
    direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul șederii
    copilului;
  • posibilitatea semnării unui
    contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de
    transfer al turistului, sau a unui contract de asistență, care să
    acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.