- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Directorul de operatiuni al Orient Express: \”Trenul s-a democratizat. Avem clienti din toate zonele sociale\”

01 Sep, 12:20 • cristina.mihai
Vincent Gullon, directorul de operatiuni al companiei Orient Express Hotels, care se ocupa de functionarea celebrului tren de lux Orient Express, a purtat o scurta discutie cu DailyBusiness.ro, inainte de plecarea trenului din Gara de Nord spre Varna, in aceasta dimineata, despre business-ul companiei Orient Express Hotels Ltd, proprietara faimosului tren, profilul clientilor trenurilor de epoca, dar si despre propria sa experienta in Orient Express.
Directorul de operatiuni al Orient Express: \Trenul s-a democratizat. Avem clienti din toate zonele sociale\

Desi business-ul companiei a fost afectat de criza, urmand trendul pietei, Gullon afirma ca situatia financiara globala nu a fost resimtita prea tare in ceea ce priveste Orient Express-ul. Dovada? Faptul ca numarul pasagerilor de pe ruta Paris-Istanbul este acelasi ca in 2008, de peste 90 de persoane din intrega lume, care au platit pentru calatorie sume incepand de la circa 7.000 euro. Rezervarile pentru calatorie au inceput in urma cu un an.

In ceea ce priveste pregatirea trenului, Gullon a mentionat ca pentru a pune la punct logistica sunt necesare cateva luni. Pregatirile nu sunt in van insa, totul fiind impecabil in trenul de epoca, in care turistii, care doresc sa experimenteze ceva din atmosfera secolului trecut, isi petrec cea mai mare parte a vacantei, exceptie facand vizitele in orasele europene in care trenul gareaza.

[img=337][/img]

„Este cel mai celebru tren de epoca european, un mit, asa ca este mai protejat de criza economica decat celelalte business-uri. Pentru multi, aceasta calatorie este un sejur pe care il fac o data in viata”, explica Gullon.

Totusi, clientii nu mai sunt doar cei mai bogati, ca in urma cu 40 de ani. „Trenul s-a democratizat. Avem clienti din toate paturile sociale, nu doar dintre cei mai bogati”, spune Gullon.

„Traversam o parte din Europa, asa ca nu ai cum sa te plictisesti, peisajele sunt foarte frumoase, iar in fiecare oras in care oprim, turistii viziteaza diferite obiective”, spune Gullon, care s-a ocupat de acest traseu si anul trecut, iar inainte de activitatea la Orient Express, a fost responsabil de managerierea unui alt tren de epoca din portofoliul companiei, Royal Scotsman.

[img=335][/img]

Trenul Orient Express care opereaza o data pe an pe ruta Paris-Istanbul, traseul original al companiei, are programate in total 35 de curse anual, printre care si ruta Venetia-Londra.

Faimosul tren european a fost pus in circulatie la 5 iunie 1883. Intre timp sub numele Orient Express au fost reunite si alte trenuri de epoca, hoteluri de lux si linii de croaziera prezente in 25 de tari din 5 continente.

Povestea companiei este prezentata pe site-ul propriu sub forma unei calatorii globale, care a inceput in 1976, cand James B. Sherwood a achizitionat hotelul Cipriani din Venetia. Ulterior, acesta a achizitionat dupa un an si 2 vagoane ale faimosului tren Orient Express, iar apoi a cautat in Europa si celelalte vagoane ale trenului de epoca, care a reinviat dupa aproape un secol, in 1982, cand a plecat din Londra spre Venetia.

Printre hotelurile din portofoliul firmei se numara Grand Hotel Europe din St. Petersburg, Hotelul Ritz din Madrid sau Copacabana Palace din Rio de Janeiro.

Rezultatele financiare ale companiei au fost in scadere, in trimestrul 2 al anului, firma care opereaza peste 40 de hoteluri, mai multe trenuri de epoca, dar si o linie de croaziera in Barma, inregistrand pierderi nete de 24,3 mil. dolari, fata de un profit de 19,5 mil. dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Cifra de afaceri a companiei a fost de 132 mil. dolari, excluzand operatiunile de real estate, sub valoarea de 177 mil. dolari obtinuta in T2 2008.

„Business-urile companiei au inregistrat o scadere, urmand trendul pietei”, spune Gullon.

Raportul financiar al companiei arata ca veniturile liniei de croaziera si ale trenurilor de epoca operate de companie au scazut in T2 pana la aproape 22 mil. dolari, cu 29% mai putin fata de cele 30 mil. dolari obtinute in aceeasi perioada din 2008.

[img=334][/img]

La intrarea in Gara de Nord, luni dupa amiaza, trenul a fost asteptat de cateva zeci de romani, care au dorit sa imortalizeze momentul, insa si plecarea din aceasta dimineata a strans cativa curiosi la linia la care era garat Orient Expresul.

In aceasta dimineata, accesul la linia la care a garat Orient Express-ul a fost inchis pentru public, asa ca cei cativa curiosi care au venit pentru a vedea trenul au fost nevoiti sa faca fotografii doar de la distanta.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...