- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Noile majorări de prețuri ale hotelurilor din Bulgaria, subiect de glume pentru turiști: „Nu-mi permit să merg la Velingrad, mă duc în Maldive”

08 Feb, 19:48 • Fundeanu Madalina
Prețurile continuă să crească în hotelurile din Bulgaria. Un studiu realizat recent arată că 60% din hotelurile din Bulgaria își vor întâmpina clienții cu creșteri de preț de până la 10%.
Noile majorări de prețuri ale hotelurilor din Bulgaria, subiect de glume pentru turiști: „Nu-mi permit să merg la Velingrad, mă duc în Maldive”

Prețurile umflate din perioada sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou la hotelurile din Bulgaria au dat naștere glumei „Nu-mi permit să merg la Velingrad, mă duc în Maldive”, scrie agenția Sega, citată de Rador. Deși în anul 2023 cazările s-au scumpit din ce în ce mai mult, afacerea cu cazări turistice în masă este pe cale să crească și mai mult prețurile, conform G4Media.ro.

Prețurile continuă să crească în hotelurile din Bulgaria

Un studiu realizat de curând arată că 60% din hotelurile din Bulgaria își vor întâmpina clienții cu creșteri de preț de până la 10%. Există și o veste mai proastă – până la 16% plănuiesc o creștere între 10 și 20%. Doar 20% dintre respondenți vor păstra prețurile la nivelul actual. Ponderea hotelierilor care plănuiesc să ofere cazări mai ieftine este destul de mică, potrivit sursei citate.

Toate aceste date fac parte dintr-un sondaj național al managerilor și proprietarilor de hoteluri, realizat de Asociația Bulgară a Profesioniștilor în Management Hotelier. De asemenea, acesta arată că 2/3 dintre cei chestionați speră să-și crească veniturile cu până la 20% față de anul trecut.

Ai mai putea fi interesat de: „Mini-Schengen” terestru între România-Bulgaria-Grecia. Adina Vălean: „Nu cred că soluţii parţiale sunt cele pe care trebuie să le urmărim, ci trebuie să urmărim rezolvarea pe ansamblu a acestei restricţii”

Velingrad, Bulgaria
Velingrad, Bulgaria

Nici semnalele din țările vecine Bulgariei nu sunt bune pentru turiști, ci prezintă o creștere semnificativă a prețurilor. Acest lucru îi încurajează probabil pe hotelierii bulgari să testeze în continuare pragul de toleranță al clienților – autohtoni și străini.

Hotelierii din Bulgaria își motivează creșterea permanentă a prețurilor cu argumente cunoscute – penuria de forță de muncă, inflația generală, creșterea costurilor pentru salarii. 38% dintre cei care au participat la sondaj indică faptul că lipsa de personal este o problemă majoră.

Unul din patru hotelieri se plânge de condițiile în continuă schimbare și de imposibilitatea planificării pe termen lung, pentru 17% creșterea prețului bunurilor și serviciilor de consum este o provocare majoră. 13% susțin că pentru ei cea mai grea lovitură este faptul că turiștii părăsesc piețele tradiționale.

Vezi mai multe știri: Finanţari de până la 300.000 de euro pentru antreprenorii români oferite de un fond de investiţii din Bulgaria