Turism

Romanii au intrat in top 20 turisti care calatoresc in Germania

31 Mar, 12:15 • Redactia DailyBusiness
Cu 79,7 milioane de înnoptări internaționale, turismul de incoming în Germania înregistrează în 2015, pentru a șasea oară consecutiv, creșteri semnificative. 
Romanii au intrat in top 20 turisti care calatoresc in Germania

Conform
datelor Institutului Federal de Statistică, numărul înnoptărilor
oaspeților străini în unitățile de cazare cu cel puțin zece
paturi pentru perioada ianuarie – decembrie 2015, se situează cu
4,1 milioane peste valorile anului precedent – o creștere de 5,4%. 

Petra
Hedorfer, președinta Consiliului de Administrație al DZT, explică:
„Bilanțul pentru 2015 depășește estimările noastre, precum și
toate prognozele UNWTO, care au plecat de la premisa creșterii
globale a turismului de până la 3-4%. Chiar și în comparație cu
cele mai mari destinații turistice din Europa, Germania poate
câștiga puncte, fiind un motor de creștere.”

Europa
rămâne cea mai mare regiune sursă


Față
de anul anterior, Germania a înregistrat un plus de 2,1 milioane de
înnoptări, adică o creștere aboslută de 50%. Astfel, din totalul
numărului de înnoptări înregistrate în Germania, 73,4% au fost
realizate de turiști din țările europene. Clasamentul motoarelor
de creștere este condus de Spania cu 517.000 înnoptări
suplimentare, urmată de Elveția (plus 492.000), Marea Britanie
(plus 382.000) și Olanda (plus 176.000).
Nouă
din cele zece piețe sursă pentru incoming-ul Germaniei se află în
Europa.

Primul loc este deținut de Olanda cu 11,2 milioane de
înnoptări (cu 1,6% mai mult). Pe locul secund se află Elveția, cu
6,4 milioane de înnoptări (cu 8,4% mai mult). O rată ridicată de
creștere a înregistrat și Marea Britanie, care a generat cu 7,4%
mai multe înnoptări decât anul trecut și care ocupă locul patru,
imediat după SUA, în topul incoming al piețelor sursă. Pe
următoarele locuri se află Italia, Austria, Danemarca, Franța și
Belgia cu rate de creștere între 1,3 și 5 %. Cea mai mare creștere
dintre piețele europene în 2015 a fost înregistrată din partea
Spaniei (24,2%), ajungând la 2,7 milioane de înnoptari). Cu
acest rezultat, ibericii se întorc în Top 10.

Creștere
dinamică a piețelor de peste ocean


În
clasamentul piețelor de peste ocean aflate în creștere, China
ocupă locul întâi cu 505.000 de înnoptări suplimentare față de
anul trecut, fiind urmată de SUA, cu un plus de 439.000 de
înnoptări, și Èšările Arabe din Golf, cu un plus de 330.000 de
înnoptări.

Piața
de incoming din SUA, care se află pe locul trei în topul celor mai
importante piețe sursă pentru Destinația de Vacanță Germania, se
dezvoltă în continuare într-un ritm foarte dinamic și participă
cu 5,6 milioane de înnoptări (8,5% creștere față de anul
precedent) la incoming-ul german în anul 2015. China
se apropie de top 10 piețe sursă pentru Germania, cu 2,5 milioane
de înnoptări în total (24,8% creștere).

Èšările arabe din zona
Golfului își mențin tendința de creștere și depășesc pentru
prima dată cifra de două milioane de turiști, înregistrând un
plus de 17,7%. Per total, piețele de peste ocean s-au dezvoltat
peste media generală în 2015 cu un plus de 10,8%, ajungând la un
volum al înnoptărilor de 19,7 milioane.


Piața
de incoming din România

Numărul
de înnoptări ale turiștilor români care călătoresc în Germania
a crescut de la 728.161 în 2014 la 801.705 în 2015. În total s-a
înregistrat o creștere de 10,1%, care poziționează România în
primele 20 de piețe pentru turismul de incoming în Germania.
Motivele principale pentru călătoriile în Germania sunt:
petrecerea sărbătorilor (43%), vizitarea prietenilor și a rudelor
(30%) și afacerile (27%). Cei mai mulți turiști călătoresc cu
mașina (67%), avionul (22%) și autocarul (10%). 

Germania
este o destinație mai populară în rândul tinerilor (cu vârste
cuprinse între 15 și 34 de ani), 49% dintre aceștia alegând
Germania ca destinație turistică. În schimb, numărul turiștilor
de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează
Germania. 
Cei
mai mulți turiști (78%) aleg călătoriile lungi (în jur de 9
zile).

În medie, turiștii români care călătoresc în
Germania cheltuie 36 euro pe zi, iar 31% dintre aceștia își
rezervă toate aspectele legate de vacanță on-line.

Perspectivele
anului 2016 – optimism prudent

O
serie de incertitudini influențează așteptările cu privire
numărul potențial de turiști la începutul anului 2016. Situația
securității în Europa și, în general, la nivel mondial, evoluția
situației refugiaților, precum și condițiile economice mondiale
generale pot afecta decizia de a călători. Luând în considerare
acești factori, DZT consideră ca fiind realistă o creștere între
1 și 3%.