Turism

Turismul românesc se digitalizează! Noile plăcuțe de promovare turistică vor avea cod QR și vor fi disponibile în 32 de limbi

20 Jan, 16:42 • Polojan Tudor
Ministerul Turismului a hotărât să schimbe vechile plăcuțe de promovare turistică. Vor fi înlocuite de plăcuțe moderne care vor conține cod QR. Prin accesarea codului, turiștii vor avea acces la informații despre istoria locului dar și despre legendele care bântuie de ani și ani. Totul va fi tradus în 32 de limbi.
Turismul românesc se digitalizează! Noile plăcuțe de promovare turistică vor avea cod QR și vor fi disponibile în 32 de limbi

Anunțul a fost făcut printr-un comunicat de presă dat de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. Proiectul de digitalizare aparține Asociației Călător prin România și vrea să simplifice accesul turiștilor la informații fără a fi nevoiți să închirieze un ghid, dar și de a atrage mai mulți vizitatori, scrie profit.ro.

Toate plăcuțele vor fi inscripționate cu emblema brandului turistic național ”Explorați Grădina Carpaților”. Toate acestea se datorează colaborării dintre Asociația Călător în România și Ministerul Turismului.

”În primul rând, trebuie să aveți la îndemână un smartphone cu care să puteți scana codul QR existent pe plăcuță. În acest fel, aveți posibilitatea de a accesa în timp real toate informațiile de care aveți nevoie, referitoare la obiectivele turistice, istoria sau legendele locurilor vizitate.

Tot ce trebuie să faceți este să instalați aplicația de scanare a codului în telefonul personal, în cazul în care nu aveți această opțiune prestabilită. Pentru că principalul obiectiv al protocolului constă în îmbunătățirea imaginii și creșterea notorietății României ca destinație turistică, bineînteles că nu am uitat nici de vizitatorii străini.

Acesția au posibilitatea, prin utilizarea aplicației, să citească informațiile puse la dispoziție în peste 32 de limbi. Enumerăm câteva dintre cele mai influente: limba engleză, limba spaniolă, limba franceză, limba chineză, limba rusă, limba germană, limba arabă, etc. Prin urmare, vor fi acoperite 90% din limbile vorbite în întreaga lume”, scrie în comunicat.

Citește și: Statul încasează milioane de lei de pe urma închirierii plajelor. Care sunt tarifele pentru sezonul 2023-2024

Plăcuță turism/ foto: bizbrasov.ro
Plăcuță turism/ foto: bizbrasov.ro

Totul are ca scop promovarea turismului românesc

MAT oferă Asociației dreptul de a folosi brandul ”România explorați Grădina Carpaților” și marca ”România explore the Carpathian garden” cu scopul promovării turismului în țara noastră. De asemenea, marca națională poate fi folosită și în scopuri publicitare și în alte acțiuni stabilite în acord cu ministerul.

Operele audiovizuale precum filmele în limba română, pot fi și ele folosite cu scop publicitar. Totul cu o singură condiție, și anume, asociația să specifice sursa (Ministerul Antreprenoriatului și Turismului) pe fiecare material.

Te-ar mai putea interesa: Incredibil! A moștenit peste 60 de milioane de dolari, dar renunță la toți banii și se călugărește