- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Udrea: Ministerul nu poate plati, deocamdata, pentru creatia brandului de tara

03 Aug, 09:36 • Redactia DailyBusiness
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) poate plati consortiul THR-TNS, deocamdata, doar pentru partea de cercetare aferenta brandului turistic, nu si pentru cea de creatie, a declarat Elena Udrea intr-un interviu acordat Mediafax.
Udrea: Ministerul nu poate plati, deocamdata, pentru creatia brandului de tara

Udrea a explicat ca brandul de tara a fost dezvoltat pe baza unei „foarte ample si temeinice cercetari”, care va fi platita. In ceea ce priveste partea de creatie, ministerul asteapta varianta finala a elementului vizual, inregistrata cu toate drepturile, dupa care va reevalua situatia.

„S-a facut cercetare cantitativa si calitativa (90 interviuri -30 in Romania, 60 in alte tari), doua focus grupuri (unde s-au confruntat primele concluzii cu anumiti membrii ai branding council), cinci workshop-uri cu echipa de proiect, trei branding council-uri si o excursie de 4 zile si 10.800 de interviuri telefonice (pentru 8 tari +Romania). Dupa cercetare s-au stabilit avantajele competitive, pozitionarea pe piata, liniile directoare de comunicare a brandului si in final partea de creatie a logoului si sloganului. Asadar, munca a fost complexa si evident costisitoare, iar din costurile totale, sub 100.000 de euro reprezinta partea de creatie”, a spus Udrea.

La licitatia pentru crearea brandului de tara au participat 13 asocieri de firme din intreaga lume, in etapa finala calificandu-se TBWA Bucuresti – GFK Romania, asocierea Saffron Brand Consultants – Brandient Consult SRL – Acacia Avenue Limited si asocierea THR-TNS. Departajarea s-a facut pe criteriul pretului cel mai mic. Caietul de sarcini a fost realizat de IAA (International Advertisind Association), APRPR (Asociatia Profesionistilor de Relatii Publice din Romania) si UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania), a mai spus ministrul Turismului.

In ceea ce priveste prezentarea brandului la meciurile de fotbal si pe cladiri importante din Bucuresti, Udrea a subliniat ca orice agent economic care vrea sa foloseasca elementele vizuale ale brandului poate sa faca acest lucru, dar in anumite conditii.

„Pana acum, foarte multi agenti economici s-au aratat interesati de acest lucru si in foarte scurt timp veti vedea logo-ul pe etichetele multor produse, semn ca agentii economici au inteles importanta acestui demers. Ganditi-va cat de multe produse si servicii sunt angrenate in industria ospitalitatii si veti intelege de ce sectorul turistic este important in economia generala si de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucura faptul ca tot mai multa lume isi arata sprijinul pentru proiect si crede in utilitatea lui”, a spus Udrea.

Udrea a mai spus ca acesta este „singurul brand care s-a facut pentru Romania.

„Ceea ce a fost anul trecut, caci stiu ca acolo este disputa, nu a fost o campanie de brand. Land of choice nu a fost un brand, ci un slogan de campanie. Sloganul este mesajul sub care se desfasoara o campanie. O tara poate derula in acelasi an mai multe campanii de promovare, vezi Turist in Romania, Land of choice, pot exista campanii diferite in functie de produsul turistic promovat. Brandul reprezinta o serie de valori, atribute, avantaje competitive ale unei tari rezumate printr-un slogan si o imagine. Sloganul si vizualul prezentat are rolul de a crea in mintea turistului o asociere intre imagine si ceea ce reprezinta Romania”, a explicat Udrea

Consiliul de Brand: Frunza va fi pastrata si eventual va fi usor modificata

Consiliul de Brand, reunit luni, a recomandat pastrarea frunzei din identitatea viziuala a brandului turistic si eventual modificarea usoara a acesteia, a declarat Paul Marasoiu, membru al Consiliului.

„Consiliul de Brand e pe deplin de acord cu solutia propusa de THR-TNS si isi asuma pe de-a-ntregul concluziile procesului de creare a brand-ului. Avand in vedere similitudinile dintre cele doua frunze, este in derulare un proces juridic de evaluare a acestei situatii”, a spus Marasoiu, care este si presedintele Asociatiei Organizatorilor de Conferinte din Romania – Romanian Convention Bureau (RCB).

El a adaugat ca in cele cateva ore de dezbateri Consiliul a derulat intreg procesul de creare a brandului si nu a gasit niciun viciu. El a mai spus ca fiecare etapa a cercetarii de piata s-a desfasurat in perfecta cunostinta de cauza.

„Vom pastra, cu mici imbunatatiri, aceeasi structura incat sa iesim de sub orice forma de amenintare juridica”, a precizat Marasoiu.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cum utilizăm lanțurile antiderapante și care sunt consecințele utilizării lor necorespunzătoare
Cum utilizăm lanțurile antiderapante și care sunt consecințele utilizării lor necorespunzătoare
Bolojan spune că până miercuri vor fi găsiți responsabilii pentru criza de apă din Prahova și Dâmbovița
Bolojan spune că până miercuri vor fi găsiți responsabilii pentru criza de apă din Prahova și ...
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților convenționale de apărare ale NATO
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților ...
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea cu apă va începe să fie asigurată”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea ...
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...