- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia, marca auto cu cea mai mare acoperire media in 2009

27 Jan, 14:23 • Redactia DailyBusiness
Dacia este marca auto cu cea mai mare acoperire media in 2009, urmata de Renault, Ford, Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Opel, Toyota si Ferrari, conform unei analize realizate de Mediafax Monitorizare.
Dacia, marca auto cu cea mai mare acoperire media in 2009

Pentru cele 10 branduri, presa scrisa centrala a inregistrat o pondere de circa 60% din expunere, generand astfel un numar mai mare de mentiuni fata de televiziune si radio.

Analiza evalueaza cantitativ acoperirea media pe care au avut-o principalele marci auto, pe baza numarului de mentiuni inregistrate in presa scrisa centrala, la radio si televiziune in decursul anului trecut.

Intr-un an in care sectorul auto a resimtit puternic efectele crizei, evolutia pietei din Romania si a industriei auto mondiale in acest context a reprezentat principalul subiect abordat de mass-media, alaturi de programul „Rabla” si lansarile de noi modele.

Cu aproape 11% din totalul mentiunilor monitorizate, Dacia este lider al ierarhiei marcilor auto in functie de acoperirea media.

Top 10 arata astfel: Dacia (10,9%), Renault (8,3%), Ford (6,7%), Volkswagen (6,3%), BMW (4,8%), Mercedes (4,7%), Audi (4,4%), Opel (4%), Toyota (3,8%), Ferrari (3,6%). Aceste marci cumuleaza 57,5% din totalul mentiunilor, in timp ce restul sunt disputate de alte 34 de marci.

In ceea ce priveste repartizarea pe medii a articolelor, presa scrisa genereaza cel mai mare numar de mentiuni. In raport cu radioul si televiziunea, presa scrisa cumuleaza intre 60% si 89% din totalul mentiunilor, in functie de marca. Ponderea cea mai mare este inregistrata de Audi: 89% dintre mentionarile acestei marci se regasesc in cotidiene si periodice.

La randul sau, televiziunea cumuleaza intre 8% si 27% din numarul de mentiuni monitorizate pentru o marca auto, in timp ce pe radio se inregistreaza intre 3% si 18%. Dintre cele 10 marci din top, Dacia are cea mai mare pondere a acoperirii TV in ansamblul acoperirii sale media (27%). Aceeasi situatie este valabila pentru Ferrari pe radio (18%).

Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizata pe baza unui numar de aproape 46.000 de mentiuni, referitoare la 44 de marci auto, din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2009. Au fost monitorizate 152 de publicatii centrale (cotidiene, saptamanale, bilunare si lunare), 12 posturi TV si 8 canale radio.