- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Oamenii de afaceri romani vor masini de lux personalizate si in editii limitate

19 Jul, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Oamenii de afaceri sunt principalii clienti ai importatorilor de autoturisme de lux din Romania. Ei contribuie din plin la formarea unei piete de ordinul zecilor de milioane de euro, iar vanzatorii incearca sa le satisfaca cele mai originale preferinte, care se indreapta de obicei catre masini personalizate sau in editie limitata.
Oamenii de afaceri romani vor masini de lux personalizate si in editii limitate

„Romanii iubesc luxul si lucrurile exclusiviste. Cu cat modelul este mai rar, cu atat este mai dorit. Noi am reusit, de pilda, sa obtinem cele doua modele serie limitata care se afla in productie in acest moment, F430 Scuderia si Scaglietti One to One”, a spus Roxana Valcu, directorul de comunicare al companiei Forzza Rossa, importatorul Ferrari in Romania.

Cea mai scumpa masina Ferrari comandata in Romania este modelul editie limitata Ferrari Scaglietti One to One care are un pret de pornire de 225.000 euro.

Oamenii de afaceri iubesc editiile limitate. Spre exemplu acum Maserati realizeaza o versiune sport a modelului Granturismo cu un motor mai puternic, iar clientii din Romania – aproape 100% oameni de afaceri – „se bat pentru cele 3 unitati alocate pentru piata locala”, a spus si Mike Costache, country manager Maserati in Romania.

„Cumparatorii de masini de lux achizitioneaza autoturisme full-option, insa au preferinte de ordin estetic cum ar fi ca tesaturile din interior sa aiba aceeasi culoare ca masina”, a mai spus Costache, adaugand ca si inscriptionarea pragului masinii cu numele clientului este o cerinta frecventa.

„Clientul Ferrari este o persoana dinamica, caruia ii plac masinile sport si motoarele puternice, si este pasionat in particular de Ferrari. Apreciaza exclusivitatea, performantele tehnice de exceptie si designul modelelor. Clientii Forza Rossa sunt antreprenori, avocati, consultanti in mediu de afaceri si au varste ce variaza intre 25 si 55 de ani”, a declarat Roxana Valcu.

„Optionalele alese de clientii Ferrari sunt de ordin estetic. Printre optiunile speciale preferate de clienti se pot enumera: inscriptionarea numelui, a semnaturii sau a initialelor pe o placuta de argint pozitionata pe bord, alegerea culorii exterioare in varianta bicolora sau a unei culori vintage din anii ‘ 50, ‘ 60, folosirea la interior a pielii”, a spus Valcu.

Forza Rossa, partenerul oficial Ferrari in Romania, a inregistrat intr-o luna de la deschiderea showroom-ului, in mai anul acesta, 34 de comenzi pentru autoturismele marcii, in conditiile in care planul declarat al Ferrari este de a vinde aici intre 40 si 50 de automobile in urmatorii 2-3 ani.

De asemenea, Autoitalia, importatorul marcii Maserati in Romania a inregistrat in primele 6 luni ale anului o crestere de 300% a livrarilor.

Pe piata autoturismelor de lux din Romania mai sunt prezente, printre altele, modele ca Porsche 911, Audi R8, dar si unele modele BMW si Mercedes.