- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata locala a inghetatei va ajunge la circa 110 mil. euro in 3 ani

30 May, 16:13 • Redactia DailyBusiness
Piata autohtona a inghetatei a atins anul trecut valoarea de 100 mil. euro, afacerile producatorilor de profil urmand sa creasca in urmatorii trei ani cu peste 10%, a declarat Florin Rosescu, managerul general al Kubo, producatorul marcii Amicii.
Piata locala a inghetatei va ajunge la circa 110 mil. euro in 3 ani

In ciuda cresterilor indicate de producatori, in Romania consumul anual de inghetata este mult sub nivelul mediei europene.

„Cu o productie de 30.000 tone de inghetata, in tara noastra se consuma doar putin peste 1,5 kilograme per capita, volum mult mai mic fata de consumul din UE”, a precizat reprezentantul Kubo, citat de NewsIn.

De aceeasi parere este si Daniela Dorca, brand manager Napolact, care a spus ca „de la an la an consumul de inghetata pe cap de locuitor in Romania a crescut constant, ajungand anul trecut la aproximativ 1,7 kilograme. Cu toate acestea, suntem mult in urma tarilor din UE, precum Ungaria sau Cehia, unde consumul de inghetata este de peste 3 kilograme pe cap de locuitor, in Suedia de 13 kilograme, in Italia de 17 kilograme, iar in Belgia de 15,5 kilograme”.

Inghetata nu este considerata inca un desert, care poate fi savurat indiferent de sezon, a spus reprezentantul Napolact, acest produs fiind consumat doar cateva luni pe an.

„Piata romaneasca sufera in continuare de mentalitatea conform careia inghetata este un produs racoritor si consumabil doar vara, fiind asemanat mai mult unui produs racoritor decat unui desert savuros”, a afirmat Florin Rosescu, reprezentantul Kubo.

Un alt motiv pentru care piata de profil din Romania este surclasata de celelate tari europene in ceea ce priveste consumul este puterea scazuta de cumparare.

„De exemplu in extrasezon, in zona rurala, consumul de inghetata este aproape zero”, a mentionat Florin Rosescu.

Problemele de la nivelul conceptual asupra consumului de inghetata nu impiedica insa producatorii sa isi puna la punct strategii de dezvoltare a afacerii.

„Pentru viitorul apropiat am planificat diversificarea produselor tip impuls dar vom lansa pe piata si produse de tip familial cu caracter de noutate absoluta pe piata autohtona si nu numai. Pentru anul acesta realizam produse noi care evident preiau din vanzare si inlocuiesc alte produse cu vanzare mai slaba”, a adaugat Rosescu.