COMPANII

Popor de fideli? "Romanii aleg brandul, vest-europenii se uita la pret"

07 octombrie 2011, ora 00:05, autor(i): Madalina Pana   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
lidl.jpg
Circa 80% din produsele vandute in magazinele din Romania ale retelei germane Lidl reprezinta marci proprii. De ce mizeaza compania pe aceste marci intr-o piata in care cumparatorii pun accent pe brandurile producatorilor?

Florin Draghia, director advertising Lidl Romania, a explicat ca preferinta pentru brandurile de producator are anumite dezavantaje. "Romanii ajung astfel sa plateasca mai mult brandul decat produsul in sine", a mentionat reprezentantul companiei.

El a spus ca vest-europenii sunt mai practici, astfel ca aleg produsele in primul rand in functie de pret. Acest lucru explica de altfel ponderea semnificativa a marcilor proprii in volumele de vanzari ale retailerilor din tarile occidentale.

Pe piata romaneasca este inca mult loc pentru dezvoltarea marcilor proprii. Ungaria si Polonia, piete apropiate geografic dar si ca nivel de dezvoltare, au ajuns la procente de peste 12% de marca privata. In Romania tendinta este ca procentul de produse de marca privata sa ajunga la o cota de 10-11% in acest an.



In vestul Europei, in tari precum Germania, Franta si Olanda, unde retailul modern reprezinta aproximativ 80% din piata, marcile retailerilor ajung la cote de peste 30% in sectorul bunurilor de larg consum, potrivit GfK.

Draghia a mai spus ca in cazul produselor marca proprie Lidl, preturile ajung sa fie si cu 50% mai mici decat cele ale produselor similare. Un astfel de exemplu pot fi lactatele marca Pilos, produse pentru companie de Albalact. Pretul unei cutii de lapte Pilos ajunge sa fie chiar cu peste 50% mai mic fata de cel al unei cutii Zuzu, brand al producatorului roman.

Alti furnizori locali cu care lucreaza Lidl Romania sunt Cristim, Angst (care produce marca Baroni pentru retailer), Titan, Vel Pitar si Tymbark Maspex.

Oficialul Lidl Romania este convins ca reteta promovata de companie va prinde si la romani, intrucat cu aceiasi bani, acestia pot sa cumpere mai multe produse.

Romanii prefera sa gateasca acasa, occidentalii iau semipreparate

Un alt lucru care le da sperante nemtilor ca business-ul lor va creste in Romania este faptul ca, spre deosebire de occidentali, cumparatorii locali sunt deschisi catre noi produse, cumpara "materie prima" si gatesc la ei acasa. In Vest, cumparatorii se indreapta catre aceleasi marci proprii si in special catre produse semipreparate.

Lidl Romania a anuntat ca va deschide 11 noi magazine luni, 10 octombrie. La acestea se vor adauga alte 17 noi unitati, aflate intr-o faza foarte avansata de constructie, potrivit lui Sergiu Fala, directorul de expansiune al companiei.

El a adaugat ca anul viitor retailerul urmeaza sa obtina autorizatii de constructie si pentru alte magazine, precizand ca in vizorul Lidl Romania sunt in prezent orasele cu peste 30.000 de locuitori.

In acelasi timp cu inaugurarea celor 11 noi magazine, Lidl lanseaza prima sa campanie de imagine, axata pe evidentierea specificurilor regionale din portofoliul sau de articole. Campania de imagine va fi derulata in toate mediile de informare, atat in Romania, cat si in Polonia, Cehia si Slovacia.

Intrebati de ce reteaua Lidl inregistreaza printre cele mai mari pierderi din randul lanturilor de retail din Romania, reprezentantii companiei au explicat ca in prezent se concentreaza mai mult pe dezvoltarea retelei si personalului.

Desi nu au precizat o valoare a investitiilor in dezvoltare, ei au mentionat ca in prezent 800 de angajati ai companiei se afla la training, care nu se desfasoara doar in Romania ci si in alte tari europene. Din acest motiv, este un proces costisitor.

Compania are in prezent peste 2.000 de angajati in reteaua de magazine, centrele regionale de distributie si in sediul central.

Lidl este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine din Europa, activand in peste 20 de tari europene si avand peste 100 de centre logistice ce asigura aprovizionarea celor aproximativ 9.000 de magazine. Cu peste 170.000 de angajati, grupul german se numara printre primii 10 comercianti de produse alimentare la nivel mondial.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Mihai Popa a spus:
07/10/2011 08:25
Citez: "vest-europenii sunt mai practici, astfel ca aleg produsele in primul rand in functie de pret. Acest lucru explica de altfel ponderea covarsitoare a marcilor proprii in volumele de vanzari din tarile occidentale"
Cred ca aici se ascunde un alt adevar: or fi acele marci "proprii" dar nu pentru asta sunt preferate ci pentru calitatea lor, certificata. La acelasi nivel al calitatii desigur ca vei cauta cel mai mic pret.
Dar comerciantii damboviteni nu au chef sa respecte aceasta lege a concurentei. Ei produc la cel mai redus nivel calitativ care este acceptat (cumparat) de fraierul cu portofel dar pretul este apropiat de cel al brandurilor corespunzatoare. Astfel se explica apetenta cumparatorului roman "modern" pentru branduri.
Cu toate acestea eu nu sunt convins intotdeauna ca produsul al carui ambalaj are aspectul identic celui promovat de brand este chiar al brandului. Cel putin in prima faza a capitalismului salbatic din Romania de dupa '89 au existat multe cazuri dovedite de astfel de furt de identitate.
Desi intre timp mecanismele de control au devenit mai eficiente iar gusturile consumatorilor s-au mai dezvoltat totusi mai apar astfel de situatii (vezi recentul caz din Bucuresti in care carnea de cal era vanduta pe post de antricot de vaca).
 
Adrian Popescu a spus:
07/10/2011 22:51
Ma bucur daca ar fi intr-adevar asa si anume ca romanii prefera sa gateasca acasa si nu sa cumpere semipreparate si preparate ordinare din comertul ordinar venit din vest . Despre lidl as avea extrem de multe de spus , in mare parte negative . Sint scumpi si nu promoveaza produsele romanesti . Din magazinele lor cumpar maxim cinci sortimente de produse . Ocolesc fructele si legumele pentru ca sint mai scumpe decit in piata agro locala ( si dupa cum spuneam prefer sa dau banii mei la producatorii romani ). La capitolul carne si mezeluri nu le recomand produsele . Brinza si cascavalul lor e mai scump decit in piata agro locala . Foarte multe produse pline de chimicale . Mai mult de atit , din cauza preturilor mari sint nevoiti sa retraga produse expirate pe care le proceseaza pentru ciini si pisici . Adica produse care erau destinate consumului uman ajung sa fie consumate de animale pentru ca ei practica preturi mari . Comportament ordinar . I-as da afara din tara fara sa clipesc pe astia de la lidl si nu numai pe ei .
 
ion ion a spus:
10/10/2011 09:54
practica preturi cu mult mai mari ca in germania,in medie 30%,prefer sa-i ocolesc
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 18 Aprilie 2021, 05:31
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter