IT&C

Cum si-a schimbat strategia un furnizor software: "Ne concentram mai mult pe inchirieri"

07 iunie 2011, ora 00:03, autor(i): Silviu Boiangiu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Adrian Bodomoiu Wizrom 6small.JPG
Inchirierea de solutii software printr-un sistem similar leasing-ului operational si specializarea oamenilor de vanzari pe domenii de activitate, sunt doua dintre solutiile prin care furnizorul de software Wizrom a reusit sa-si creasca afacerile, chiar si intr-o perioada in care clientii au stat "cu lupa" pe cheltuieli.

Dupa o scadere a afacerilor de 17% in 2009, insotita insa de o dublare a profitului pana la 420.000 euro, Wizrom Software a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri in crestere cu 33%, pana la nivelul de 5,9 milioane euro. Tendinta s-a mentinut si in primul trimestru al acestui an, cand afacerile companiei au crescut cu 6,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la suma de 1,5 milioane euro.

Adaptarea produsului la noile cerinte de pe piata
a fost primul pas facut de companie pentru a raspunde unor clienti care vor sa cheltuie cat mai putin. Adrian Bodomoiu (foto), directorul general al Wizrom Software spune ca, pentru a face fata unei piete in care companiile cliente nu mai dispuneau de aceleasi bugete ca in trecut, a adus pe piata produse altenative, creand astfel noi tipuri de solutii pentru afacerile clientilor.

"Firmelor le era din ce in ce mai greu sa investeasca, sa achizitioneze si sa plateasca un pret integral al solutiei, fie ca era vorba de partea de software, fie ca era vorba de partea de infrastructura, si atunci am investit foarte mult in zona de Software as a Service (SaaS), de cloud-computing, si am pregatit solutii cloud-computing ready", a declarat Bodomoiu pentru DailyBusiness.ro.

Totodata, acesta spune ca foarte multe companii cliente si-au reorganizat business-urile si eficientizarea a devenit cuvantul de ordine in orice birou. "Acum tendinta este sa-si eficientizeze resursele pe care le au, care le-au ramas, nu sa-si mai ia altele noi, dar sa le eficientizeze pe cele existente, sa le faca sa conlucreze mult mai bine intre ele, sa elimine partea de redundanta, si aici noi am venit cu soutii care automatizeaza aplicatiile existente si le fac sa lucreze mult ia bine intre ele", a mentionat Bodomoiu.



Cum achizitionarea unei solutii era poate prea mult la nivel de investitie pentru unele companii, furnizorul de software a hotarat sa se concentreze mai mult pe zona de inchirieri. "Functioneaza pe acelasi principiu ca leasingul operational si il ajuta si pe client. Acesta nu mai trebuie sa capitalizeze o investitie si sa plateasca tot pretul de la inceput si e mult mai usor din punct de vedere financiar. Pe de alta parte se demareaza mult mai repede procesele de implementare", spune managerul companiei.

La nivel de preturi de mentenanta, una dintre componentele investitiei in software, compania nu a facut concesii, dar nici nu a crescut preturile cum a fost tendinta pe plan global. "Cred ca suntem singurii care, din punct de vedere al valorii de mentenanta al solutiilor, am pastrat aceleasi tarife. La nivel mondial exista o tendinta de crestere a costurilor de mentenanta", a declarat Bodomoiu.

In ceea ce priveste valoarea tranzactiilor, Bodomoiu spune ca "nu mai sunt deal-uri foarte mari. Sunt mai multe, dar cu valori mai mici."

Acesta spune ca Wizrom a operat, la randul sau, reduceri de costuri la nivel intern, insa a pastrat o constanta in ceea ce priveste numarul angajatilor. Totodata, compania a creat echipe de vanzari specializate in domenii de nisa.

Wizrom Software este un furnizor de solutii software de gestiune a afacerilor. La nivelul anului 2010, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 5,9 milioane euro. Compania avea, la finele lunii martie, 3.138 clienti activi, cu 59 mai multi decat la sfarsitul anului 2010.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 25 Octombrie 2021, 06:14
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter