- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Avalansa de site-uri noi pentru femei, dar profitul ramane o utopie pentru majoritatea

28 Feb, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Piata site-urilor destinate femeilor este intr-o activitate febrila anul acesta, circa 20 de site-uri urmand a fi lansate, majoritatea de catre antreprenori online, conform jucatorilor de pe piata. Totusi, devine tot mai greu ca tintele de profit sa fie atinse, in conditiile cresterii concurentei.
Avalansa de site-uri noi pentru femei, dar profitul ramane o utopie pentru majoritatea

In prezent, primele 5-6 site-uri de profil detin un procent de aproximativ 70% pe o piata in valoare de 1 mil. euro pentru 2007, veniturile provenind intr-un procent de circa 80% din publicitatea online, a spus Diana Bragaru, reprezentant al site-ului elady.ro.

Din punct de vedere al numarului de vizitatori, conform trafic.ro, primele trei portaluri pentru femei sunt fondate de antreprenori, printre firmele implicate fiind Vodanet, Imedia sau Internet Corp.

Investitia initiala pentru dezvoltarea unui site de acest gen se cifreaza in jurul a 100.000 euro pentru o perioada de sase luni, cheltuielile lunare suplimentare fiind in aceasta perioada de aproximativ 10.000 euro, a spus Eveline Fabritius, oficial al Magnetique, publisher al site-ului idieta.ro.

Pentru perioada mentionata, se estimeaza ca nu se va obtine profit, inceputul fiind o perioada de „subzistenta”. Dupa sase luni se poate vorbi despre o eventuala profitabilitate a site-ului si incasari semnificative.

Veniturile site-urilor dedicate femeilor provin din vanzarea spatiilor de publicitate online, media fiind de 100.000-150.000 de euro pe site pe o perioada de un an, conform informatiilor din piata.

„Pentru anul 2007, veniturile rezultate din vanzarea spatiilor publicitare in cadrul revistei online iDieta.ro s-au ridicat la 200.000 de euro”, a mai spus Eveline Fabritius.

„Publisherul Magnetique estimeaza o crestere a veniturilor pe anul 2008 de 150%, datorata vanzarii de publicitate online si proiectelor speciale, dar mai ales lansarii unor servicii online specifice, cu plata”, a continuat ea.

Redactii cu personal putin numeros

Numarul mediu de angajati al acestor tipuri de site-uri este de 5 persoane la care se adauga doua sau trei persoane care se ocupa de partea tehnica. Pentru site-ul elady.ro, de pilda, exista si colaboratori benevoli, conform Dianei Bragaru, reprezentant al portalului.

De altfel, exista o tendinta observata la majoritatea acestor portaluri de a permite vizitatorilor sa trimita materiale care sunt publicate in momentul in care se considera ca indeplinesc conditiile specifice stabilite de fiecare portal in parte.

„Cele mai accesate rubrici ale idieta sunt cele de dieta, sanatate si sectiunea dedicata comunitatii”, a declarat Eveline Fabritius.

„Pot spune ca exista echilibru (daca ne referim la numarul de afisari per sectiune), diferente mici avand rubricile de moda si frumusete care au ceva mai multe puncte din procentul de vizitatori”, a declarat si Diana Bragaru de la elady.ro.

Pentru 2008, portalurile dedicate comunitatii feminine vor sa se extinda prin furnizarea de servicii video, un exemplu in acest sens fiind Feminis.ro, un proiect nou lansat de Bazar Publishing, publisher-ul DailyBusiness.ro si FrontNews.ro. Cea mai mare parte a investitiei in acest site (80.000 euro pentru primele trei luni) s-a indreptat catre continutul video, tendinta care se manifesta pe majoritatea segmentelor pietei online autohtone.

Feminis.ro a ajuns, la o saptamana de la lansare, pe locul 17 in categoria Femei a Trafic.ro, cu aproape 50.000 de vizitatori pe saptamana.

Strategia este cruciala

Competitia in crestere face ca succesul portalurilor de femei sa depinda foarte mult de strategie.

„Nu este suficient sa faci SEO (optimizare pentru motoarele de cautare – n.r.) bun ca sa cresti numarul de vizitatori. Este nevoie de continut original si de calitate”, a spus Dana Tudor, manager de proiect al Feminis.ro. „Marea majoritate a site-urilor de femei seamana intre ele ca aspect si continut, de aceea cu Feminis.ro, un portal 2.0 pentru romance, consideram ca ridicam standardele de calitate pe intreaga piata”.

O idee similara este sustinuta si de Diana Bragaru, de la elady.ro.

„Desi se vor lansa multe siteuri cu target feminin, sanse reale de inregistrare de profit pe termen lung au doar cei capabili sa asigure vizitatorilor continut de calitate sau cei care promoveaza siteuri noi pe baza „reciclarii” vizitatorilor din alte siteuri care le apartin”, este de parere Bragaru.

De altfel, pe acest segment activeaza multe site-uri despre care reprezentantii pietei spun ca au brand-uri mai mult sau mai putin bine alese, si care se lupta pentru audienta, precum blonda.ro, lady4ever.ro, blow.ro sau flu.ro.

„Alegerea acestui nume (blow.ro – n.r.) s-a bazat pe aluzia la explozie, suflu, dinamism, in ciuda parerilor exprimate de unii bloggeri din Romania ca ar proveni de la altceva”, a spus Andreea Draghici, editor blow.ro.

Unii dintre jucatorii de pe piata considera ca piata autohtona a portalurilor pentru femei este saturata, acest lucru parand insa sa fie contrazis de numarul mare de lansari anuntate pentru perioada urmatoare.

O lansare a unui portal dedicat femeilor presupune la momentul actual o investitie mai mare decat in trecut, atat in productie cat si in promovare, conform jucatorilor de pe piata.