Cris-Tim, producător român de mezeluri și brânzeturi, analizează oportunitățile de export pe piața chineză și poartă discuții cu autoritățile locale pentru a obține acordurile necesare.
„Există discuții și dialog cu autoritățile locale. Momentan nu există protocoale între țări pentru export. Sperăm să reușim, ca țară, să obținem acord pentru export”, a transmis Radu Timiș Jr., fără a detalia.
Conform informațiilor furnizate de editorii Economica.net, Cris-Tim a solicitat deja Autorității Naționale Sanitar Veterinare (ANSVSA) autorizarea și certificarea produselor sale pentru exportul în China.
Mai mult, reprezentanții companiei au avut discuții în acest sens și cu Camera de Comert și Industrie România-China, dar și cu oameni de afaceri chinezi cu business-uri în România, pentru a facilita accesul la piața chinezească, cea mai mare din lume.
Cris-Tim Family Holding, liderul pietelor de mezeluri si de ready-meals din Romania, invită investitorii să urmărească miercuri, 26 noiembrie, listarea pe Piata Reglementata a Bursei a acțiunilor CFH.
Cris-Tim Family Holding, una dintre cele mai mari companii care opereaza în sectorul agroalimentar din România, se listeaza la BVB, fiind una dintre cele mai reprezentative afaceri antreprenoriale din România care ajunge la cota Bursei.
Evenimentul din 26 noiembrie 2025 va începe la ora 10:00 și va fi transmis LIVE pe canalele de comunicare online ale BVB, Facebook, YouTube și LinkedIn.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/11/Cris-Tim-China-1024x935.jpg)
Cris-Tim, unul dintre principalii producători români de mezeluri și brânzeturi, își consolidează prezența internațională: între 12% și 15% din cifra de afaceri anuală provine deja din exporturi. La târgul internațional SIAL Paris 2024, reprezentanții companiei au precizat că produsele Cris-Tim ajung în 17 țări, printr-o rețea de peste 120 de parteneri, și că obiectivul lor este extinderea continuă pe piețele externe.
Salamurile reprezintă peste 35% din exporturile Cris-Tim, urmate de mici, parizer și cârnați, în timp ce lactatele nu sunt, deocamdată, incluse în livrările externe. În negocierile pentru piața chineză, compania vizează însă în principal extinderea exporturilor de lactate.
„Cu o prezenţă solidă pe plan internaţional – peste 130 de clienţi în 18, din 17 ţări şi un volum de export de aproximativ 5.000 de tone anual, Cris-Tim continuă să fie unul dintre «ambasadorii» excelenţei alimentare româneşti. Exporturile noastre reprezintă circa 15% din cifra de afaceri a companiei, consolidându-ne ca lider pe piaţa alimentară autohtonă.”
„Această participare ne permite să consolidăm relaţiile cu partenerii noştri existenţi şi să explorăm noi oportunităţi de extindere la nivel internaţional. Rămânem dedicaţi inovaţiei şi calităţii, iar produsele prezentate şi la această ediţie a târgului reflectă aceste valori”, declara, în urmă cu un an, Radu Timiș Sr., fondatorul companiei.
Cris-Tim s-a listat recent la Bursa de Valori București (IPO), în cadrul uneia dintre cele mai de succes operațiuni IPO din istoria pieței locale de capital. Atât pe tranșele de retail, cât și pe cele dedicate investitorilor instituționali (fondurile de pensii fiind printre cei mai interesați), cererea a depășit de zeci de ori oferta.
Oferta de listare lansată de Cris-Tim Family Holding a strâns, în contextul așa-numitelor subscrieri „cu pixul”, ordine cu o valoare de aproape 3 miliarde lei, dublu decât ar urma să fie valoarea de piață a procesatorului de carne, dar și în cuantum mai mare decât a unor compani din indicele BET.
Obiectivul principal al ofertei lansate de Cris-Tim a fost susţinerea planului de investiţii pentru următorii cinci ani, în valoare de 890 milioane de lei, conform lui Razvăn Furtună, CFO al Cris-Tim Family Holding. ”Este un plan amplu, pentru care avem nevoie de o capacitate financiară mult mai solidă decât până în prezent – acesta fiind şi motivul pentru care realizăm tranzacţia”, a spus directorul financiar la emitentului.
Cris-Tim şi-a format un plan de investiţii de capital (CAPEX) şi a aplicat la programului Investalim (n.r. program guvernamental de sprijin financiar pentru industria alimentară şi a băuturilor), pentru un proiect în sumă de 376 milioane de lei, din care contribuţia statului este de 227 milioane de lei.
Cris-Tim Family Holding, liderul pieței de mezeluri și de ready-meal („mâncăruri gata preparate”) din România, este deținut în proporție de 99,97% de către Rangeglow Limited, controlat de către antreprenorii fondatori, Radu și Cristina Timiș. Anul trecut, compania a avut afaceri de 1,1 miliarde lei și un profit net de 88 milioane lei, cu peste 2.000 de angajați.
Cris-Tim deține 3 unități de producție: mezeluri, lactate, ready meal, fabrica din Filipeștii de Pădure fiind una din cele mai moderne fabrici de mezeluri din țară, cu o suprafață totală de aproape 70.000 de mp.
Produsele lactate Cris-Tim provin exclusiv din ferma proprie, EcoFerm, cu o producție anuală de 11.000.000 de litri de lapte și o capacitate de procesare de 60.000 de litri pe zi. Hrana celor 2.100 de vaci este exclusiv asigurată de ceea ce se cultivă – grâu, porumb, orz, lucernă și triticale – pe cele 1.300 de hectare cultivabile ale fermei, iar fertilizarea se face în proporție de 50% cu îngrășăminte naturale. Din cei circa 2.000 de angajați ai companiei, mai mult de 1.500 lucrează direct în producție. Grupul este și cel mai mare jucător cu capital românesc de pe piața locală.
Cris-Tim nu este singura societate românească din domeniul alimentar care a solicitat ANSVSA autorizarea pentru piața din China, iar interesul companiilor românești din domeniul agro-alimentar pentru China este unul foarte mare.
Momentan însă nu există acorduri cu chinezii, companiile românești nu pot ajunge pe cea mai mare piață a lumii.
Mai mulți producători români, inclusiv Cris-Tim, întâmpină dificultăți în obținerea autorizării pentru exportul produselor către China, din cauza procedurilor complexe impuse de autoritățile chineze.
„Atât Cris-Tim cat și mulți alți operatori economici au solicitat autorizarea și certificarea produselor lor pentru a putea exporta către China, însă procesul este unul extrem de anevoios, din cauza Chinei. ANSVSA este în legătură cu Ministerul lor de resort, se trimit adrese, dar momentan nu s -a concretizat nimic. De menționat că în perioada Guvernului Ponta s-a încheiat un protocol cu China pentru export, însă nu e clar dacă acesta mai funcționează”, a explicat pentru Economica.net o sursă implicată în discuții.
Citește și: Listarea Cris-Tim: 85% din acțiunile pentru retail, subscrise în doar două zile