Evoluția SIPEX a fost susținută în principal de avansul cu aproape 5% al vânzărilor din Retail. Profitul net al companiei a fost de 2,8 milioane lei, aproape dublu față de perioada similară a anului trecut (+94,5%).
„Anul 2025 este un an în care este testată capacitatea de adaptare și viziunea pe termen lung a companiilor. Într-un context economic marcat de presiunea costurilor și scăderea cererii în segmentul B2B, SIPEX și-a consolidat poziția printr-o planificare atentă a vânzărilor, un control riguros al stocurilor și o disciplină financiară constantă”, a declarat Irinel Gheorghe, CEO SIPEX.
„Canalul Retail rămâne principalul motor de creștere, cu vânzări mai mari cu peste 6,6 milioane lei față de primele nouă luni din 2024. În același timp, canalul B2B, deși a înregistrat o scădere moderată de 2,2%, rămâne esențial pentru dezvoltarea strategică a companiei. În trimestrul al treilea am înregistrat cea mai mare cifră de afaceri din an.”, a mai spus ICEO-ul SIPEX.
SIPEX face un pas decisiv în proiectul noii unități de producție de la Ariceștii Rahtivani, după ce a obținut toate avizele necesare pentru depunerea documentației PUZ. Investiția, evaluată la 20 mil. euro, ar urma să înceapă în 2026 și să fie finalizată în 2027, în funcție de finanțarea pe care compania o va atrage.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/11/SIPEX_companie.jpg)
• Veniturile din exploatare au atins 261,4 milioane lei, în creștere ușoară, cu 1,5%, susținute de evoluția canalului Retail, în contexul unei diminuări a vânzărilor în canalul B2B.
• Cheltuielile de exploatare au totalizat 256,2 milioane lei, (+1%). Principala categorie de cheltuieli operaționale este reprezentată de cheltuielile privind mărfurile, cu o pondere de aproape 84%.
• Compania a înregistrat un profit brut de 5,4 milioane lei, în creștere cu aproximativ 34,8%.
• Profitul net înregistrat a ajuns la 2,8 milioane lei, un avans de 94,5%.
• Activele totale au ajuns la aproximativ 151,4 milioane lei, în creștere cu 13% față de începutul anului;
• Datoriile totale se ridică la 65,6 milioane lei, în creștere cu 38,1%, ca urmare a creșterii stocurlior cu 18,8% față de începutul anului.
SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în trei linii de afaceri: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate.
Distribuția se realizează prin trei canale
● Retailul tradițional – magazine de diferite dimensiuni, cu excepția celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenți dedicați.
● Business to business (corporate) – societăți de construcții, dezvoltatori, instituții de stat sau private, echipe de meseriași și persoane fizice care construiesc în regie proprie sau își renovează proprietățile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenți și de a reduce costurile operaționale, prin oferirea unor facilități self-service.
● Magazin online propriu – cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația utilizată repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare preliminare îl găsiți aici.
De-a lungul celor 28 de ani de activitate, SIPEX a construit parteneriate pe termen lung, are aproximativ 300 de angajați, deține 12 centre logistice și un parc auto de 191 de autovehicule. Punctele de lucru și de desfacere ale companiei sunt: Brașov, București, Cluj, Craiova, Iași, Ilfov (Pantelimon), Focșani, Piatra Neamț, Prahova (Ariceștii Rahtivani), Râmnicu Vâlcea, Suceava, Timișoara.
SIPEX a fost listată la Bursa de Valori București în piața AeRO în 3 iunie 2022, în urma unui plasament privat prin care a atras 10,6 milioane lei de la 54 de investitori, iar începând cu 20 martie 2023 acțiunile SIPEX au intrat în structura indicelui BETAeRO.
Citește și: Christian Tour va fi prima agenție de turism din România care se listează la bursă
Citește și: Listarea Cris-Tim: 85% din acțiunile pentru retail, subscrise în doar două zile