Fenomenul ciocolatei Dubai, născut în Emiratele Arabe Unite și devenit viral pe rețelele sociale, pare să fi depășit stadiul de modă trecătoare. Textura densă, umpluturile generoase și combinațiile neconvenționale de arome au captat atenția consumatorilor, iar succesul batoanelor originale se extinde acum către o gamă variată de produse dulci, de la croissante și milkshake-uri, până la deserturi premium, semn că Dubai chocolate se transformă într-un trend global cu ambiții de industrie.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/ciocolata-Dubai.webp)
Frenezia consumului de ciocolată Dubai a contribuit la o penurie de fistic în acest an, s-a plâns producătorul iranian de nuci Keinia. Compania a precizat că motivul principal al penuriei este „explozia cererii, alimentată de trendul viral Dubai chocolate de pe TikTok, combinată cu constrângerile existente de aprovizionare”.
La nivel global, căutările pe Google pentru „Dubai chocolate” au crescut rapid la începutul anului, atingând vârful în martie. De atunci, au rămas la niveluri ridicate, conform Google Trends.
Citește și: Tapet sau vopsea? Află de ce designerii preferă tapetul premium
Batonul original și acum clasic de ciocolată Dubai a fost creat de Fix Chocolatier în Emiratele Arabe Unite în 2021 și, până în 2023, a explodat în popularitate datorită rețelelor sociale.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/Dubai-ciocolata-nuts-factory.webp)
Ciocolata Dubai are o coajă groasă de ciocolată cu lapte, care conține în interior o umplutură cremoasă de fistic (și adesea tahini), amestecată cu un tăței crocanți, sfărâmicioși cunoscuți la noi sub numele de cataif.
Brandurile globale și micii brutari experimentează acum cu acest concept, adaptându-l la croissante, milkshake-uri și altele. Umpluturile variază de la unt de arahide cu gem, la s’mores sau matcha.
„Nu mai numesc asta un trend, e un lucru complet nou”, a declarat Din Allall, al cărui business de familie, The Nuts Factory, are aproximativ 150 de magazine în SUA cu nuci, fructe uscate și bomboane.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/Ciocolata-Dubai.jpeg)
Allall oferă 12 arome de batoane de ciocolată Dubai, precum și curmale Dubai acoperite cu ciocolată și fistic, nuci prăjite acoperite Dubai, un parfait stratificat cu ciocolată și căpșuni Dubai și un băț de ciocolată Dubai Golden, infuzat cu aur comestibil de 24 de karate, la prețul de 79,99 USD (batoanele lor obișnuite de 6,5 uncii se vând cu 18,99 USD).
„Nu doar aromele fac ciocolata Dubai diferită, ci și structura batoanelor, mari, cu multă umplutură”, spune Allall.
Trader Joe’s vinde un baton de ciocolată Dubai produs de Patislove. IHOP a introdus în august un Dubai pancake stack în ediție limitată, în unele dintre punctele sale de vânzare. Baskin-Robbins are câteva produse de înghețată inspirate de Dubai pe meniu, iar Costco vinde o gamă de dulciuri de ciocolată Dubai, inclusiv prăjituri. Walmart și QVC comercializează, de asemenea, ciocolată Dubai.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/cicolata-dubai.webp)
Giantul elvețian Lindt are un baton, care a atras mulțimi de oameni când a fost lansat în ediție limitată în Europa, toamna trecută.
În 52 de săptămâni încheiate la 28 iunie 2025, vânzările de retail de ciocolată cu umplutură de fistic au totalizat 822.900 USD, conform companiei de cercetare NielsenIQ. În comparație, vânzările totale de ciocolată au ajuns la 16,27 miliarde USD.
Totuși, cererea pentru ciocolata Dubai crește mult mai rapid decât altele. Vânzările unitare de ciocolată cu umplutură de fistic au urcat cu 1.234% față de anul precedent, în timp ce vânzările unitare de ciocolată, în general, au scăzut cu mai puțin de 1%, potrivit NielsenIQ.
În ciuda prețului, „nu am văzut niciodată un produs vândându-se atât de rapid în cei 50 de ani de retail ai mei”, a spus Stew Leonard Jr., CEO al lanțului de magazine Stew Leonard’s din zona metropolitană New York. Lanțul a introdus în martie batonul BeeMax Dubai chocolate, care s-a vândut rapid, și apoi a lansat propria versiune de marcă proprie (produsă de Chocopologie).
Au introdus și o cutie cadou de ciocolată Dubai pentru sărbători, care include mini-conuri de înghețată Dubai, praline Dubai și două batoane.
Alte branduri distribuite pe scară largă în SUA sunt Moda, Magno și Leonessa. Alte versiuni ale ciocolatei Dubai includ bomboanele Chocolove și siropul de cafea fără zahăr cu ciocolată Dubai de la Matteo’s Coffee Syrups.