Auto

Atenţie, români! Care sunt mașinile care se strică cel mai ușor. Ce se întâmplă cu modelele de la Dacia

24 Nov, 19:35 • Cornel Ghimeșan
Asociația de Inspecție Tehnică din germania, un for din care fac parte mai multe companii independente care testează, inspectează și certifică tehnologiile, produsele și sistemele pentru a se asigura de potențialele pericole și pentru a preveni daunele, a întocmit o statistică a maşinilor care se strică cel mai des, pentru diferite perioade ale timpului de folosire.
Atenţie, români! Care sunt mașinile care se strică cel mai ușor. Ce se întâmplă cu modelele de la Dacia

Care sunt mașinile care se strică cel mai ușor. Asociația de Inspecție Tehnică a evaluat aproximativ 9,6 milioane de mașini în perioada iulie 2021 – iunie 2022 și a raportat defectele constatate. Au intrat în discuţie 226 de modele de vehicule, împărțite în cinci categorii de vârstă, scrie ProMotor. În toate cele cinci categorii de vârste analizate de nemţi apare bradul românesc Dacia!

Citeşte şi: Cât costă cea mai ieftină Dacia Logan în România. Cea mai scumpă pornește de la 15.600 de euro

Mașini cu o vechime de 2-3. În această categorie, maşinile cu cea mai mare rată de defecţiuni sunt Dacia Logan (11,6 %), urmată de Dacia Docker (10,8 %), Volkswagen Sharan (9,4 %) și Citroen C3 Aircross (9,4 %).

Mașini vechi de 4-5 ani: Pentru acest grup, rezultatele sunt următoarele: Dacia Duster (18,0 %), Volkswagen Sharan (17,1 %) și BMW Seria 2 Active Tourer (18,0 %).

Mașini cu o vechime de 6-7 ani. Aici, ratele de defecţiune apar mai ales la Dacia Duster (24,4 %) și Dacia Docker (24,4 %), dar şi la  BMW Seria 5 și 6 (23,8 %).

Mașini cu o vechime de 8-9 ani. La această categorie, cea mia mare rată a defecţiunilor se înregistrează la Dacia Logan (32,9 %), urmată de Fiat Punto (31,1 %) și Dacia Duster (28,4 %).

Mașini vechi de 10-11 ani. maşinile cu cele mai mari probleme pentru această categorie sunt Renault Clio (36,4 %), Renault Twingo (35,9 %) și Dacia Logan (35,6 %).

Citeşte şi: Dacia Spring s-a scumpit pentru a treia oară. Modelul electric a ajuns să coste cu peste 4.000 de euro mai mult decât atunci când a fost lansat

Germanii au analizat şi o primă maşină electrică, Renault Zoe, care cu o rată de defecte de 5,3 % în clasamentului vehiculelor cu o vechime de doi-trei ani și cu 10,6 % în cel al vehiculelor cu o vechime de cinci-șase ani.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult