Ce automobile preferă europenii. Vehiculele electrice au reprezentat 15,3% din totalul pieței, în timp ce mașinile hibride, indiferent de tipul sistemului de propulsie, au continuat să fie alegerea dominantă, cu o cotă de peste 44%. În același timp, mașinile pe benzină au avut o pondere de 28,6%, iar cele diesel doar 9,6%.
Din totalul autoturismelor înmatriculate în UE, 558.262 au fost complet electrice (15,3% din piață), iar 1.573.336 au fost hibride. La nivel de țări, Spania a înregistrat o creștere semnificativă de 12,1% în înmatriculările de automobile noi, în timp ce Franța (-7,3%), Germania (-3,3%) și Italia (-0,6%) au raportat scăderi, transmite techrider.ro.
Citeşte şi: Dioptriile maxime admise pentru obţinerea permisului auto în 2025. Ce prevedea legea
În România, luna aprilie a adus aproximativ 10.000 de înmatriculări noi, cu 24,7% mai puține față de aceeași lună din 2024. Pe ansamblul primelor patru luni, România s-a clasat pe locul 13 în UE, cu un total de 43.688 de automobile înmatriculate, în scădere cu 6,1% comparativ cu ianuarie–aprilie 2024. Dintre acestea 2.379 au fost modele 100% electrice, în scădere semnificativă, cu 42,4%, 21.015 au fost hibride, în creștere cu 29,1%, aproximativ 11.000 de unități au fost pe benzină, iar sub 5.000 de vehicule au fost cu motorizare diesel.
Citeşte şi: Vreme extremă la început de iunie. România se confruntă cu primul val de caniculă din 2025
Grupul Volkswagen a rămas liderul pieței în perioada ianuarie–aprilie 2025, cu 1.176.088 de automobile vândute, marcând o creștere de 4,5%. Pe următoarele poziții s-au situat Stellantis, cu 691.121 unități (-9,6%), Grupul Renault, cu 454.895 unități (+7,7%) şi Ford, cu 149.601 unități (-2,2%). Urmrază Hyundai și Kia au vândut împreună în jur de 357.000 unități, Toyota și Lexus – aproximativ 322.000, BMW și Mini – peste 317.000, Mercedes și Smart – aproape 220.000, Nissan – 120.030, Volvo – 111.000, SAIC Motors (cunoscut prin marca MG) – 100.000, Suzuki și Tesla – sub 65.000 şi Mazda – aproximativ 54.000.
Dacia a continuat să fie un atu important pentru grupul Renault, contribuind cu puțin peste 200.000 de unități vândute. Acest nivel este similar cu cel înregistrat în aceeași perioadă din 2024, menținând brandul românesc în topul preferințelor europene.