In primele sapte luni ale acestui an principalele marci premium au
comercializat in Romania 3.181 de autoturisme. Desi la prima
vedere par putine, trebuie luat in calcul faptul ca in aceeasi perioada a
anului trecut erau inmatriculate doar 2.516 astfel de vehicule, rezultand o crestere
de 26%.
Motivele acestei cresteri,
surprinzatoare pentru un neavizat, sunt explicate de comercianti prin nevoia
oamenilor cu venituri peste medie de a isi inlocui vehiculul achizitionat,
probabil, inainte de debutul crizei.
Acest tip de client, chiar daca a fost
afectat si el de probleme financiare, are nevoie sa isi mentina statutul in
grupul social din care face parte, iar o masina imbatranita poate dauna
imaginii. Prin
urmare, de voie, de nevoie, clientul de masina premium a reinceput sa cumpere. La
cresterea segmentului de piata premium au contribuit si multe companii care si-au
utilat parcul cu vehicule din acest segment pentru a le oferi managerilor,
scrie Capital.ro.